G
En enkel skiss på mitt badrum. Idag har jag ett badkar. Jag vill INTE ha duschkabin. Hur skulle ni inreda och med vad? Idag använder jag gemensamma tvättstugan i källaren men det bör förstås inredas så att det går att ha en tvättmaskin om det skulle bli aktuellt i framtiden. Klinker på golvet, kakel på väggarna.

Handritad skiss av badrum med dusch, tvättställ och toalett markerade samt dimensionerna 81 cm och 165 cm. Ett oanvänt avlopp/El TM står i nedre vänstra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Finns ju snygga vikbara duschväggar i glas som inte märks särskilt mycket när de inte används och är infällda. Själva badrummet och tätskiktet bör ju inte vara för gammalt när man byter från badkar till dusch eftersom det ger ökad fuktbelastning.
 
  • Gilla
Gitta. och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Handritad skiss över badrum med duschutrymme (81 cm), tvättställ, toalett och plats för tvättmaskin (70 cm bredd). Avlopp/el för tvättmaskin anges nere till vänster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag föreslår duschdörrar som har extra gångjärn på mitten så att det går att komma ut fast det är nära till tvättstället och ev. framtida tvättmaskin.
Känner inte till dessa utan länkar bara för att du ska förstå vad jag menar för sorts dörrar: https://www.gustavsberg.com/se/prod...schdorrar-par-for-hornmontage-80-x-80-cm-krom
 
  • Gilla
Gitta.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.