Vi är mitt i vår badrumsrenovering och vi har valt att lägga Bricmate Norrvange Light Grey 60x60 på både golv och vägg. Jag var väldigt tydlig till plattsättaren att plattorna ej är unika i sitt utseende, utan man behöver vara uppmärksam på hur plattorna ser ut då jag ej vill ha två likadana plattor nära varandra. Jag hjälpte honom dessutom att lägga ut plattorna på golvet så att han lättare skulle få en översikt.

Idag upptäckte vi att han hade lagt två ganska utmärkande mönster nära varandra och det stör mig. Är det möjligt att ta bort två av dem och lägga två nya? Fog är ej lagt ännu. Jag förstår att jag framstår som väldigt noggrann och vill givetvis inte hamna på fel fot med plattsättaren.

Tacksam för svar och input :)
 
  • Badrumsrenovering med ljusgrå 60x60 plattor, tre markerade har liknande mönster.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Skojar du? Rent trams då plattorna inte ens är intill varandra.

Men visst det går ju att byta men räkna med att det tar 2-3 timmar att hugga väck dessa och lägga nya så i slutändan så kostar det runt 1500 kr för att du inte ska "störa" dig:rolleyes::)
 
  • Gilla
Garningen och 1 till
  • Laddar…
Det går inte att ta bort plattorna utan att dom går sönder.
Det är även risk för att tätskiktet går sönder när man tar bort delar av fästmassan för att kunna få dit ny fästmassa.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Det går inte att ta bort plattorna utan att dom går sönder.
Det är även risk för att tätskiktet går sönder när man tar bort delar av fästmassan för att kunna få dit ny fästmassa.
Demmpa Demmpa skrev:
Det går inte att ta bort plattorna utan att dom går sönder.
Det är även risk för att tätskiktet går sönder när man tar bort delar av fästmassan för att kunna få dit ny fästmassa.
Har givetvis fler plattor att tillgå.
 
T tank77 skrev:
Skojar du? Rent trams då plattorna inte ens är intill varandra.

Men visst det går ju att byta men räkna med att det tar 2-3 timmar att hugga väck dessa och lägga nya så i slutändan så kostar det runt 1500 kr för att du inte ska "störa" dig:rolleyes::)
varför skulle jag skoja? Varken tid eller pengar är problem för mig i detta fallet
 
Du kommer nog få en avvikelse i protokollet/våtrumsintyget om plattsättaren är noga. Kolla med ditt försäkringsbolag också.
 
  • Gilla
amandaasen
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kommer nog få en avvikelse i protokollet/våtrumsintyget om plattsättaren är noga. Kolla med ditt försäkringsbolag också.
okej tack för input
 
T
A amandaasen skrev:
varför skulle jag skoja? Varken tid eller pengar är problem för mig i detta fallet
Bara det att jag tycker att det är löjligt att störa sig över en sådan sak men vissa individer är ju lite speciella.

Med det sagt så är det som sagt inga problem att byta plattorna och om tätskiktet skulle skadas så är det inga problem att laga och det behövs inte kopplas in några försäkringsbolag för det.

Men räkna inte med på att din plattsättare går med på att byta plattorna för det är bland det tråkigaste jobb man kan göra och tidsödande.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
T tank77 skrev:
Bara det att jag tycker att det är löjligt att störa sig över en sådan sak men vissa individer är ju lite speciella.

Med det sagt så är det som sagt inga problem att byta plattorna och om tätskiktet skulle skadas så är det inga problem att laga och det behövs inte kopplas in några försäkringsbolag för det.

Men räkna inte med på att din plattsättare går med på att byta plattorna för det är bland det tråkigaste jobb man kan göra och tidsödande.
Det förstår jag och givetvis betalar jag för det isåfall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.