Jag lyckas inte öppna "trådburken" på min trimmer för att fylla på ny tråd. Det var ett tag sedan jag gjorde det sist, men begriper inte på vilket sätt jag kan göra "fel"/annorlunda nu. Her dessutom manualen framför mig och det känns ganska basic. Är jag inte stark nog? Satte jag ihop den fel sist? Något som gått sönder? Till verkstan för något som verkar så banalt?

Det är en stiga. och man sätter en plastnyckel "underst" på trådhuset och vrider. Efter att man öppnat upp ska man linda på ny tråd, fjockla ut den genom hålen, och skruva ihop.

:S
 
Hm, låter mysko, har du tänkt på att dessa bruka vara felgängade så att du skruvar åt rätt håll för att lossa den?
Dvs att du vrider medurs för att skruva loss och moturs för att skruva fast.
 
Är det som en stor mutter du ska dra med handtaget? I den stora muttern av plast är en vanlig bult av metall ingjuten, och plasten i vredet är ibland lite för mjuk. Det gör att metallbulten inte följer med när du vrider på plastvredet.

Det är ett litet helvete att få bort huvudet då, vi brukar använda bågfil, polygrip, ett visst mått av våld och lite svordomar (där jävla kinaskit är den vanligaste :) ) för att sedan montera dit ett nytt huvud och skriva reklamationsrapport till Stiga. De senare huvudena har bättre plast, så de är lite hårdare, men 2008-2009 var riktigt kass faktiskt.
 
Fick lämna in den.

Jag hade tydligen kört för hårt med den, och den hade "smält fast". (Ligger an, plast mot plast.)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.