Hej!
Tänkte byta toalett i vår lägenhet. Har kollat runt på guider hur man gör osv men har ett problem. Eller vet inte ens om det är ett problem.

När jag ska stänga av vattnet till toaletten så drar jag skruvhatten till höger för att stänga av den. På guiden så stod det att man ska spola en gång för att tömma cistern. Men man kan spola hela tiden verkar det som. Ska man spola tills det tar slut i tanken?

Tror att jag dragit åt den tillräckligt för att stänga av. Skulle jag behöva dra åt mer skulle jag behöva ta i för kung och fosterland.

Tack
 
Om avstängningsventilen funkar på korrekt sätt, så ska det inte fyllas på något vatten i cisternen efter det att du har spolat.
Låter som din ventil är otät.Det ska normalt räcka med vanlig handkraft för att stänga ventilen.
 
E etompau skrev:
Om avstängningsventilen funkar på korrekt sätt, så ska det inte fyllas på något vatten i cisternen efter det att du har spolat.
Låter som din ventil är otät.Det ska normalt räcka med vanlig handkraft för att stänga ventilen.
Tack för ditt svar! har du nån ide vad jag kan göra åt saken eller är det bara att ringa en rörmokare på måndag?
 
Så här på distans låter det som ventilen inte stänger. Då är det nog inte mycket du göra själv just nu. Vattnet lär få stängas av till lägenheten och ventil (+toalettstol) bytas ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.