Tänkte byta ut min existerande dörrklocka mot en Reolink Video Doorbell wifi.
Reolinken kan enligt spec drivas med 24V DC eller 12-24V AC, 50/60 Hz.

Min existerande klocka är monterad i dosa på insidan med kablar som går ut till knappen på utsidan. Har mätt att denna får nu 230V AC in (ser ut att komma från närliggande dosa och inte direkt från centralen) och skickar ut 9V till knappen.

Bifogar bild på befintlig ringklocka.

Finns det någon transformator eller annan lösning man kan installera i dosan för att ersätta existerande klocka eller går det att lösa på annat sätt?
 
  • Hand håller en existerande dörrklocka, inuti en rund dosa i väggen, med synliga kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det inte lika bra att byta ut allt till Reolink.

Eller montera det leverantören av Reolink Video Doorbell rekommenderar. Istället för att återanvända delar av en gammal lösning ni inte vill ha.

Befintliga 9V-kablarna kan återanvändas.
 
O O skrev:
Är det inte lika bra att byta ut allt till Reolink.

Eller montera det leverantören av Reolink Video Doorbell rekommenderar. Istället för att återanvända delar av en gammal lösning ni inte vill ha.

Befintliga 9V-kablarna kan återanvändas.
Har inte hittat någon lösning från Reolink eller andra som funkar i detta scenario (så finns det tar jag gladeligen emot länkar).

Det som kommer med kameran är en 24 V DC klump för att koppla i eluttag, men har inget eluttag i närheten av dörren och är inte så sugen på att installera ett uttag där existerande klocka sitter (precis ovanför dörren) för att koppla in den i.

Hade behövt en 24V DC adapter för montering i dosa i detta fall. Finns det ens?

Hoppas detta gav mer klarhet till situationen 🙂
 
MrJay
Så det är Wifi-versionen du köpt alltså?
Personligen har jag trådade PoE versionen så både data och strömförsörjning sker via nätverkskabel.

Något sådant du är ute efter?
https://amzn.eu/d/1VIYTKT
 
MrJay MrJay skrev:
Så det är Wifi-versionen du köpt alltså?
Personligen har jag trådade PoE versionen så både data och strömförsörjning sker via nätverkskabel.

Något sådant du är ute efter?
[länk]
PoE är vanligtvis min go-to också, men baserat på PoE-switchens placering/möjliga placering gick det inte att få till snyggt utan att börja göra hål i dom nytapetserade väggarna, så fick bli Wifi för detta ändamål.

Ah men titta! Ser ju ut att matcha specifikationerna galant! Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.