P
Har ett relativt litet kök med en 'gammal' och smal spis och fläkt. Jag vill byta till en normalbred induktionshäll, inbyggnadsugn och även byta till en snyggare fläkt, då nuvarande är sjukt ful.

Men det känns som att det finns risk för att projektet blir onödigt stort iom att allt nu är byggt för smala vitvaror... Ugnen skulle iofs vara ok att även i framtiden vara smal dock.

Hur skulle ni gjort för att bygga om så lite som möjligt? Går det tex att sätta en ny bredade fläkt under väggskåpen (dvs inte bredda det hål som finns för fläkten just nu) utan att det blir omöjligt att se vad man gör på spisen?
 
  • Köksmiljö med vit kakelvägg, vita skåp, smal spis och fläkt samt måttangivelser på vitvarorna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vill ni ha vanlig spis eller ugn o häll? Enklast är att byta till 60-bred spis och bygga ett öppet fack längst till vänster, då kan ni också återanvända bänkskivan t v om spisen. Vill ni ha inbyggnadsugn och -häll måste hela bänkskivan bytas inkl diskhon. Fläkten behöver ett 60-brett väggskåp - varifrån kommer köket?
 
P
Häll och inbyggnadsugn är det jag vill ha. De orden försvann tydligen från originalposten :)

Att byta bänkskiva räknar jag med.

Köket är myresjökök.
 
Myresjökök finns inte längre, har numera uppgått i Marbodal. Mått på luckor mm har ändrats, Marbodals mått för väggskåpsluckorna är 860 eller 956 mm. Jag rekommenderar att du vänder dig till en Marbodalåterförsäljare så kan de nog hjälpa dig med detaljerna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.