T
Hej,

Vippströmbrytaren till lampan på vår äldre köksfläkt har spruckit och behöver bytas. Jag trodde att det var en enkel match att dra ur strömbrytaren och sätta i en ny men inser när jag drar i den att kontakterna på baksidan måste träs på inifrån. Vet någon hur man får loss plåten som kontakterna sitter i? Jag trodde att de två skruvarna på undersidan skulle vara nyckeln men den sitter ändå som berget. Fläkt ovanpå bänkskiva, skåpsinredning, vit kakel, fläktrör, delvis mörk bild, fönsterutsikt, Electrolux-apparat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lågupplöst bild av en vit strukturerad yta med en dörr, skruvar och en svart kabel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det är inte så att man måste skjuta av det? Så skruvarna bara låsar kåpan i skjutspåren?
Ser ut som det.
 
A
T tomasjo skrev:
Hej,

Vippströmbrytaren till lampan på vår äldre köksfläkt har spruckit och behöver bytas. Jag trodde att det var en enkel match att dra ur strömbrytaren och sätta i en ny men inser när jag drar i den att kontakterna på baksidan måste träs på inifrån. Vet någon hur man får loss plåten som kontakterna sitter i? Jag trodde att de två skruvarna på undersidan skulle vara nyckeln men den sitter ändå som berget. [bild][bild]
antingen tar du ut brytaren utan att öppna
eller
så lossar du de sskuvar som sitter på undersidan OCH de som sitter från filtersidan mot dig så att säga
 
  • Gilla
tomasjo och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.