Hej!

Jag undrar hur lång tid det ungefär det tar för en snickare att ta bort en gammal silikon fog och sätta dit en ny?
Det är en köksbänk och sammanlagt 6 meter fog. Det är laminat och kaklat.

Med vänlig hälsning


Pelle
 
Testa själv. Då vet ungefär hur lång tid det tar ;)
 
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Testa själv. Då vet ungefär hur lång tid det tar ;)
Vi hade en vattenskada tidigare. Så jag är väldigt försiktig då det gäller utrymmen där man håller på med vatten. Känns tryggare att en snickare gör det. Dessutom så betalar försäkringsbolaget. Om det mot förmodan blir problem längre fram, så är inte jag den skyldige. Jag förmodar att det är klart inom 1 timme.
 
Redigerat:
Ah, jag förstår. Tråkigt med vattenskada. Ville bara uppmuntra till att testa själv, man klarar ofta mer än vad man tror Kan inte säga exakt hur lång tid det tar men det borde gå rätt snabbt.
 
samlarpådetmesta samlarpådetmesta skrev:
Ah, jag förstår. Tråkigt med vattenskada. Ville bara uppmuntra till att testa själv, man klarar ofta mer än vad man tror Kan inte säga exakt hur lång tid det tar men det borde gå rätt snabbt.
Hej!

Tack för svaret.
Jag är dessutom väldigt fumlig, så jag är rädd att det inte blir bra.

Med vänlig hälsning

Pelle
 
Ett kök är ju inget våtrum och har därför ingen fuktspärr bakom kaklet.
Så en silikonfog är i praktiken bara något visuellt och inget egentligt skydd mot vatten.
Så ev framtida problem lär inte undvikas med en silikonfog.
Men snickaren lär ju kräva ersättning även för sin restid, så en halvdag kan han/hon säkert vilja ta betalt för.
 
D doubleH skrev:
Ett kök är ju inget våtrum och har därför ingen fuktspärr bakom kaklet.
Så en silikonfog är i praktiken bara något visuellt och inget egentligt skydd mot vatten.
Så ev framtida problem lär inte undvikas med en silikonfog.
Men snickaren lär ju kräva ersättning även för sin restid, så en halvdag kan han/hon säkert vilja ta betalt för.
Hej!

Tack för svaret.
Det är inga problem med betalningen, hela kostnaden tar försäkringsbolaget.

Med vänlig hälsning


Pelle
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.