Röret i golvbrunnen är som synes på bilden tillknycklat. Vattenlåset som sitter ovanför sluter därför inte tätt med resultatet att avloppslukt kommer upp. Är det möjligt att byta ut den tillknycklade biten själv? Hur går jag så fall tillväga?
 
  • Öppen tvättmaskintrommel med smuts och avlagringar längs kanten inuti maskinen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Nej, inte utan att pajja Manchetten och därmed tätskikt. Ligger badrummet på bottenvåning på platta på mark? Har sett en sådan skada innan. Då hade huset sjunkit. Är huset yngre än 10 år kan du ta det med byggaren.
 
Huset är från 1958, men badrummet är renoverat 2010 enligt uppgift från säljare. Delen som badrummet finns på ligger på krypgrund. Kanske bäst att ta in någon VVS-kunnig då!
 
Dra en sträng silikon runt kanten, att göra det var tredje månad när man rensar är inte hela världen (y)
 
Jag har lite svårt att se iom att allt har samma färg, är det inte bara koppen till vattenlåset som är deformerad? Den går ju att byta ut. Går det att få lite fler bilder från fler vinklar :geek:

Du kan i så fall bara köpa följande (se bild) men som sagt, ser gärna en till bild.
 
  • Produktbild på en JAFO vattenlåsinsats för golvbrunnar, grå mot vit bakgrund, med textinformation om modell och standardpassning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Det ser ju ut som någon rensat avloppet och fått upp rensfjädern som i sin tur deformerat "koppen" till själva vattenlåset som sitter fast i brunnen.

Har du kvar vattenlåsinstasen?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
kulle
Vet inte om detta fungerar men kanske värt att prova,
Värm kraftigt med varmluftpistol och försök pressa ut så du får tillbaka den runda formen.
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
Ja visst ser det ut som koppen för vattenlåset är deformerad? Inte hålet/röret som leder vattnet ut?
Vamluft eller hett vatten så plasten mjuknar och sen forma plasten och sen kyla med kallvatten så blir det där bra igen.
 
Jag löste det genom att böja tillbaka plasten med en plattång så att vattenlåsinsatsen passar igen. Tack för alla svar!
 
  • Gilla
Bjober
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.