Hej
Jag har några element som inte går stänga av, dom e alltid varma oberoende på hur termostaten står, har bytt och testat olika termostater och kommit fram till att radiatorventilen är kass.
Jag skulle vilja byta mässing-insats så att säga
Hur vet jag vilka som passar? Närbild av en radiatorventil i behov av byte med synlig mässingsinsats och termostatanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av en vitmålad radiatorventil och termostat med synlig tillverkarmärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Radiatorventil med öppen mässingsinsats och termostatfäste, mot en mörk vägg och vit rörledning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Har du testat att motionera ventilen? Om du skruvar loss den främre piggen ska du kunna röra ”pluppen” som är innanför. De har en tendens att fastna. Det kan droppa lite vatten men brukar inte komma mer än att man har en handduk som skydd.
 
Nä jag har inte skruvat ur hela stiftet, jag började men när det trängde fram vatten skruvade jag fort som fan tillbaka
 
Det brukar som sagt droppa lite där men borde inte komma några mängder. Kan du stänga av flödet och testa igen?
 
Jo knackat/slagit har jag gjort rätt länge och ofta, det är 5 element som behöver service.
Om de inte släpper när jag skruvar lös stiftet så vill jag byta insats, får kika mer på Rinkaby rör
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.