Någon som har någon aning om hur man byter rasskydd i krypgrunden från insidan? Vårt garage sitter ihop med huset (älvsjöhus byggår 78).

Garaget står på gjuten platta och resten av huset har krypgrund. Rasskydden är original (masonit..) och ska bytas så fort tjälen går hur marken. Problemet är ju att jag inte direkt kan flytta på hela garaget och byta rasskydden. Så .. kan man byta dom från insidan?
 
en bild
 
  • Mörk krypgrund med synlig isolering och blå plastfolie på marken, belyst av ficklampa.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är den rutten och möglig? Eller vill du byta för att minska organiskt i grunden?

Det är typ omöjligt att byta rasskydd om du har halvlösa massor bakom den, det kommer rasa och underminera grunden under plattan.
 
dom har suttit där sedan huset byggdes och börjar bli riktigt dåliga. som bilden visar så har några redan gått sönder. det är sand bakom plattorna, som om dom rasar kommer det rasa in massor med sand. på ett annat ställe är det dessutom väldigt stora rasskydd. jag funderade på om det går att sätta plåtar över rasskydden som skruvas fast i balken utan att ta bort dom gamla skydden.

hoppas du förstår hur jag menar. suger att skriva på telefonen.
 
Du kanske kan montera nya rasskydd av fibercement utanpå, och använda plåtregel eller likande tåligt för att hålla dem på plats. Då undviker du att ta loss de gamla och raset av mtrl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.