Har i tidigare tråd frågat hur det kan kosta 10.000kr efter rotavdrag att få en panna monterad.. Jobbar ju faktiskt en hel del ihop med VVS:are och har därför snackat med några angående att göra jobbet självt, eller rättare sagt, låta en kompis göra jobbet.

luft/vatten Värmepumpen är installerad av ett företag som jag även köpte den utav, detta installerat på den gamla pannan. Har en garanti på 6 år ifrån CTC, + att företaget kommer ut om det blir några problem utan kostnad. MEN vad händer om min kompis och jag installerar den nya pannan? Då blir det ju vi själva som gjort om hela installationen eftersom värmepumpen måste installeras om i den nya. Antar att service garantin försvinner då, och kvar står endast CTC garantin. Gäller den garantin om vi gjort arbetet själva? Min kompis är inte fördigutbildad som jag förstått det, han har inte tillräckligt lång tid i branchen men anser sig inte ha några problem med att göra jobbet.

Kort och gott. Måste man ha någon sorts behörighet för att fabriksgarantin ska gälla?

Mvh Andreas
 
andreas_gbg_ skrev:
Kort och gott. Måste man ha någon sorts behörighet för att fabriksgarantin ska gälla?
Tror det står tex vår Effecta pannas papper att det är 5års garanti om behörik VVS & elektriker kopplat in. Annars bara normala 2(?) år.

Så kolla vilkorden för den panna som du tänker köpa.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.