R
Jag har en blandare till badkaret där man också kan dra ner den nedersta delen som ni ser på kranen för att aktivera själva duschslangen. Kranen droppar dock och jag har aldrig bytt packning på den och min enkla tanke var att man skulle skruva ut skruven ni ser på bilden o sen dra neråt men inte, den sitter fast ändå. Delen åker ju neråt på samma sätt som när man aktiverar duschslangen men den vill inte släppa trots att jag skruvar ut skruven helt så kommer inte skruven ut i handen på mig. Vad ska jag göra?
blandare.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Droppar närdå? När du duschar eller när du har stängt av vattnet?
 
R
själva kranen droppar när man dragit åt den. (stängt av den)
 
D
Jag skulle försökt sätta en liten mejsel vid den röda pilen för att få bort locket och sedan se om det inte sitter en skruv därunder eller något (kanske en mutter som du kan skruva ut motsols). I toppen av käglan som kommer ut så kanske det sitter en packning typ http://www.biltema.se/sv/Bygg/VVS/Ventiler/Krankagla-los-87215/

Stäng av huvudkranen först.
kran.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat av moderator:
R
aha, får kolla det. Tack
 
R Roland112 skrev:
aha, får kolla det. Tack
Hej

Ursäkta att jag öppnar en gammal tråd. Kom du fram till vad packningen heter? Jag har nämligen samma problem att den droppar långt efter att man stängt av kranen.

Mvh
Marcus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.