Jag ska försöka bredda och byta garageport. Ta bort ett soputrymme och öka bredden så man får in bilen lättare. Idag kommer en entrepenör för att kika. Är det nån som har goda råd inför besöket? Vad borde en offert landa på?
Tacksam för inspel.
 
  • Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Gammal tråd men jag är på väg att göra samma sak, hittills inkomna offerter sprider en del. Vad fick du betala?
 
Ingen som vill diskutera eller dela med sig? Precis samma frågor som jag har. Jag vill ha en pport som aldrig kan krångla! Förstår då att slagport är det enda säkra, men takskjutportar eller car- in tar ju mindre plats vid sidorna. Skulle gärna ha något sådant med frjärrkontroll och motor. Goda råd uppskattas!!
 
Hörmann och Crawford tillhör väl de bättre fabrikaten vad jag förstått.
 
För ett år sedan bytte jag port och dörr i garaget. Ville ha en både bredare och högre port så det blev lite extrajobb.

Började med att spana in konstruktionen från insidan för att se hur stor portion jag kunde ha:

Garage under renovering med demonterad vägg och exponerad isolering för installation av ny port och dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med hjälp av en snickare så revs först väggen och den murade stolpen.
Fick kompromissa lite på höjden och bredden då priserna varierade mycket:

Garage under ombyggnad med röriga verktyg och material, dörr och vägg delvis rivna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick bila bort endel av bottenplattan för den nya och bredare porten:

Bilat betonggolv och murad del för installation av bredare garagedörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter detta kunde vi reglage upp för den nya porten och dörren:

Garage med ryggåstak under renovering, vägg och murad stolpe borttagen för ny portinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev riktigt nöjd med resultatet:

Garage med ny vit port och dörr efter renovering, huset i vinterlandskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade som sagt hjälp av en snickare två dagar och valde en port från Hörmann vilket gjorde att det kostade mig strax under 40000:-.
I priset ingår dock 9st nya armaturer i garaget samt lite eldragning och inredning.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.