Några plankor på garaget har ruttnat nertill enl. bild. Jag är total novis så tar tacksam emot råd från er. Jag tänker att man kanske inte behöver byta hela plankan då det blir bökigt när det sitter foder framför (de grå plankorna upptill). Kan man kanske såga av nederdelen med multiverktyg och så spikar man bara dit nya plankor? Har iaf koll på att de nya plankorna ska ha droppkant och behöver oljas in.
 
  • Vitt plankstaket, garagedörr, gardin, takränna, delvis himmel, stenplattor på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vit trävägg med fukt- eller rötskador nedtill, kablar vid sidan, på asfalt och stenläggning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gazzi83
  • Laddar…
S Snappahaneklanen skrev:
Kolla hur den här killen gör.

[media]
Fast kanske blir det mindre jobb för dig att byta hela plankan när det bara är några stycken.
Sketbra, är ju typ så jag tänkte mig :)
 
  • Gilla
Mipple
  • Laddar…
Tittar du på gamla hus har de ofta en så kallad offerbräda längst ner. Det kan bli väldigt snyggt om det görs rätt. Ibland är det byggt så från början, då är det ofta bara en smal list, ibalnd gör man det för att det ruttnat nertill då kan det vara bredare. Bildgoogla för inspiration.

Exempel från ett hus med liknande fasad som din. Brädan ska naturligtvis målas:
Byggnad under renovering, ny trälist monterad, grå väggplåtar, litet fönster, gräs i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
Tittar du på gamla hus har de ofta en så kallad offerbräda längst ner. Det kan bli väldigt snyggt om det görs rätt. Ibland är det byggt så från början, då är det ofta bara en smal list, ibalnd gör man det för att det ruttnat nertill då kan det vara bredare. Bildgoogla för inspiration.

Exempel från ett hus med liknande fasad som din. Brädan ska naturligtvis målas:
[bild]
Tack för tipset! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.