Hej!

Jag skulle vilja byta låshus på vår ytterdörr men är lite osäker på vad som kan passa. Nuvarande låshus ser ut som de bifogade bilderna och problemet är att jag inte hittar något nytt låshus som har raka avslut uppe och nere på låsstolpen likt det nuvarande låshuset.

Är det någon som känner till vad detta är för modell och kan rekommendera något modernt låshus som passar eller får kan försöka bygga om dörren för att passa ex. ett 2002 connect-låshus?

Tack!
Anton
 
  • Hand håller en använd ASSA dörrlåsfall med synliga skruvhål och låsmekanism, inomhusbakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand håller en demonterad dörrlås mekanism mot en inomhus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du har ett äldre ASSA 560 låshus och det krävs lite anpassning för att byta mot ett nytt.
Du kan byta till ett 2002 connect men då måste du även byta slutblecket och de nya skiljer en del från det du har idag men om du är händig så klara du att fälla in ett slutbleck.
Angående raka stolpar så används det inte idag till modullåshus.
 
1 123abc skrev:
Du har ett äldre ASSA 560 låshus och det krävs lite anpassning för att byta mot ett nytt.
Du kan byta till ett 2002 connect men då måste du även byta slutblecket och de nya skiljer en del från det du har idag men om du är händig så klara du att fälla in ett slutbleck.
Angående raka stolpar så används det inte idag till modullåshus.
Tack för svar!

Ja jag skruvade loss det och insåg att det nog krävs lite jobb för att få in något nytt låshus. Bland annat så är låsstolpen på mitt existerande lås inte lika hög som den på det 2002 connect jag köpt vilket gör att tillhållarlåset som sitter ovanför är i vägen för låsstolpen på det nya låshuset...

/Anton
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.