Hej bor i Danmark och vill byta mina badrumskrokar, men de är inte vanliga sånna man skruvar in i väggen som sitter där nu, vad kallas denna typ av montering för krokar och hur ska jag hitta andra krokar som passar för sån här montering? Det är hyresrätt så kan inte ta bort den befintliga monteringen men krokarna som hör till lägenheten "tappar" handdukarna hela tiden, helt värdelösa så tänkte måste väl finnas andra krokar som passar till sån här montering. Så ja min fråga är, vad kallas krokar med sån här montering?? är denna montering universiell om andra krokar har denna typ av montering?

själva kroken bara sätts på och skruvas fast med en liten skruv underifrån.
 
  • Badkroksmontering där en hand håller i en metallkrok och en väggmonterad del med skruvhål syns. Montering verkar ske genom att sätta på kroken och skruva fast underifrån.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
BirgitS
Det är ingen standard och jag såg inte till den typen när jag kollade på krokar för ett par år sen. Enklast är väl att låta de där krokarna vara kvar och sen komplettera med krokar som man sätter upp med dubbelhäftande tejp eller lim och därför går att ta bort.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ingen standard och jag såg inte till den typen när jag kollade på krokar för ett par år sen. Enklast är väl att låta de där krokarna vara kvar och sen komplettera med krokar som man sätter upp med dubbelhäftande tejp eller lim och därför går att ta bort.
hmm ja det kanske får bli en sån lösning, aldrig heller sett denna typ av krokmontering, jättekonstigt
 
S
alidie alidie skrev:
hmm ja det kanske får bli en sån lösning, aldrig heller sett denna typ av krokmontering, jättekonstigt
Ta med dig kroken till ett byggvaruhus och fråga säljarna där.
 
  • Gilla
Kirre2021
  • Laddar…
Men det är väl bara att skruva ut skruven på bilden?
Det är ju en typ av dolt montage
 
  • Gilla
tergo och 1 till
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Men det är väl bara att skruva ut skruven på bilden?
Antagligen inte uppskattat av hyresvärden. I värsta fall kommer krav på ett nytt badrum vid utflyttning.
 
  • Haha
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Antagligen inte uppskattat av hyresvärden. I värsta fall kommer krav på ett nytt badrum vid utflyttning.
Man får ju spara alla grejer så det går att återställa.
Inte tusan ska man skänka de privata krokarna till hyresvärden när man flyttar 😇
 
  • Gilla
plåtrickard
  • Laddar…
plåtrickard plåtrickard skrev:
Men det är väl bara att skruva ut skruven på bilden?
Det är ju en typ av dolt montage
Jag ska spara själva krokarna men man får inte borra nya hål etc i badrummet här tyvärr, därav jag "måste" använda de befintliga monterings-skruvarna som sitter i väggen. Vill inte bli skyldig något, så gör bara ytliga förbättringar :p
 
alidie alidie skrev:
Jag ska spara själva krokarna men man får inte borra nya hål etc i badrummet här tyvärr, därav jag "måste" använda de befintliga monterings-skruvarna som sitter i väggen. Vill inte bli skyldig något, så gör bara ytliga förbättringar :p
Du kan skruva ur "pinnarna" så kommer du ner till pluggarna inne i väggen
Då kan du sätta vad du vill i samma hål.
 
  • Gilla
Kvisthberg och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.