Hej på er!

Köpte ny diskmaskin och den nya slangen med aquastop går inte att skruva på helt och det läcker då massa vatten. Den gamla fungerade utan problem men den nya har problem med att komma i gängorna helt trots samma dimensioner. Felanmälde detta och då kom en tekniker hit och provade med en helt ny slang och konstaterade att den inte heller funkade, och slutsatsen blev då att det var fel på min koppling som jag då behöver byta.

Kopplingen det ut som på bilden. Jag ser inte om den är skruvad i eller hur den är fäst men efter att ha lite försiktigt provat att skruva så verkar hela ledningen böja sig och att det således inte går att skruva ut utan att riskera att förstöra. Hur får man loss den? Kan man göra det själv eller måste man ha någon behörig att göra detta? Tack för hjälp!
Vattenledning med en koppling som inte fungerar för ny slangs aquastop, synlig korrosion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Den yttersta plastgängan är en förstoringsmuff. Skruva av denna och ersätt med en ny, fick du inte med en med den nya diskmaskinen?
 
  • Gilla
thunderboy
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Den yttersta plastgängan är en förstoringsmuff. Skruva av denna och ersätt med en ny, fick du inte med en med den nya diskmaskinen?
Hej och tack för svar!

Fick med denna:
Hand håller en liten grå plastdel som liknar en del av ett rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Är det alltså motsvarande den grå delen på röret? Så då ska den grå gå att skruva av, trots att jag försökte men det mest kändes som att röret roterade och skulle gå sönder...
 
Okej uppdatering! Det var ett klassiskt fall av att det behöver brukas mer våld än vad man egentligen vågar. Mycket riktigt släppte den grå och kunde ersättas med den nya. Inget läckage här inte. Tack för engagemanget
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.