Jag håller på att renovera ett hus från 1964. Nytt kök och bad skall installeras. Hur avgör man om avloppsstammar i köket bör bytas ut (kan man utgå ifrån att existerande stammar - ca 40 gamla- normalt är OK)? Om byte förordas, hur lång bit av avloppsstammen byter man normalt ut?

Rådvill
 
Hade resonerat så att när man ändå har allt öppet, så skulle jag ta allt på en gång. Byta stammarna.
 
Vart köper man dessa avloppsrensare?
 
Kör med kompressor och vanlig trädgårdslang. Får väl införskaffa en vanlig högtryckstvätt då...

Har troligtvis stopp  i ett stuprör (stammen till dagvattnet).

Finns det inte någon variant du kopplar till vanlig vattenslang? Vill minnas jag sett det någonstans, men inte var.
 
Bob_the_builder
Mangelito skrev:
Finns det inte någon variant du kopplar till vanlig vattenslang? Vill minnas jag sett det någonstans, men inte var.
Jodå, det finns (min far har en!), men jag vet inte var den är köpt. Den fungerar alltså på samma sätt som den typen Kurre nämner, dvs den sprutar mest bakåt och tar sig alltså själv inåt i röret. Det går alldeles utmärkt med vanlig slang, men om det är av en lite styvare sort (dvs inte den allra billigaste) så är det lättare att skjuta på när det tar emot i någon krök.

Kolla Clas Ohlson, Jula och likande ställen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.