Hej, har ingen erfarenhet av tillverkarna du länkar till men jag har själv erfarenhet av Järfälla Kök som var väldigt enkla att ha att göra med. Nära vänner har även använt sig av Pickyliving och Superfront utan problem :)
 
  • Gilla
Lello
  • Laddar…
Hej.
Har ingen erfarenhet men fick ett pris från Härjedalskök. 12 luckor och 17 lådfronter skulle gå på 72 000 kr inkl leverans, montering men inte skivor mm. Då ingick ombyggnad av nuvarande lådor så lite snickerijobb blev det. Upplever det som dyrt.
 
  • Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Har ingen erfarenhet av dom tillverkarna men jag gjorde en lista med dom kriterier jag önskade när jag själv bytte köksluckor. Hittade bra information på http://www.dinbyggare.se/kok/koksluckor/ och något som jag själv har märkt i efterhand är hur viktigt det är att kunna rengöra luckorna enkelt speciellt när man har aktiva tonåringar. Priset är självklart avgörande men framför allt kolla med företagen om garantier och vad luckor och lådor är gjorda i för material, dvs. riktigt trä, mdf eller spånskivor eftersom det skiljer en hel del på kvalitén mellan luckorna.
 
finns ingen ekonomi I att köpa nya luckor när du för samma pris kan byta hela köket hos ikea.
 
Så kan det ju vara, men det finns andra faktorer än ekonomi som gör att man vill behålla stommarna.

//Ronnie
 
En annan aspekt är att Ikea i många fall inte erbjuder det man är ute efter stilmässigt. Genom att köpa stommar på Ikea men luckor, vitvaror och bänkskivor hos andra tillverkare kan man få ett unikt och exklusivt kök till en spottstyver av kostnaden hos till exempel Kvänum.

I mitt fall ville jag ha släta överfalsade luckor, något Ikea inte har, men genom Järfälla kök kunde jag köpa det och få mitt drömkök till ett bra pris.
 
FreQa skrev:
Hej.
Har ingen erfarenhet men fick ett pris från Härjedalskök. 12 luckor och 17 lådfronter skulle gå på 72 000 kr inkl leverans, montering men inte skivor mm. Då ingick ombyggnad av nuvarande lådor så lite snickerijobb blev det. Upplever det som dyrt.
Ja det är inte heller speciellt snygga då de ser plastiga ut. De har även erbjudit nya garderobsdörrar om man slår till om tre dagar.
 
Vet inget om de tre firmorna förutom att Creoforms återförsäljare Björklinge kök brukar ligga bra till i pris då de ligger lite avsides. Björklinge kök hade även luckor från andra försäljare.

Själv valde jag annan firma Upplands kök & lack som förutom att sprutmåla luckor tar in luckor från Novaflex och Ramnaköket. Jag har fanerluckor från Ramnaköket.

http://www.upplandslack.se/produkter_lackering/luckor.html
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.