Moving
Går ej att vrida runt och allt jag hittat är en dyr spray. Gamla armaturer brukar kärva och ibland har jag bänt. Något annat man brukar ha hemma?
 
Silikonspray fungerar men det ska vara bara en mycket kort dusch, snart kommer säkert någon att skriva att man inte ska använda silikon. Men jag och många därtill har använt det i många årtionden, sedan långt innan det fans specialmedel,utan att vi upplevt några problem.
 
  • Gilla
Moving
  • Laddar…
Moving
Inte typ 556?
 
WD40 isf, 5-56 lämnar efter sig en svart gucka som ställer till med ohemult mycket trassel i elprylar.
 
  • Gilla
Moving
  • Laddar…
Moving
Bra, vi har alla mer eller mindre tomma.
 
Ja Kvick-loss är det ultimata medlet, men det kostar lite mera.
 
Moving
Går ej att vrida runt och allt jag hittat är en dyr spray.
Den jag menade
 
Hemma hos mig skulle jag ta silikonspray om jag inte hade nått annat till hands och eftersom jag är en hantverkare skulle jag hos en kund åka och köpa Kvick-loss på kundens bekostnad. ;)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
kvick loss är fantastisk, du kan ju använda den varje gång du vrider rör för att underlätta och då också få mer nytta av sprayen du köper. "verktyg" kan man väl inte få för mycket av?
 
Moving
148 verkar lite dyrt för något som används så sällan men vi har glödlampor som kärvar också.
 
Moving
Elektronikolja CRC 2-26?
 
Moving skrev:
148 verkar lite dyrt för något som används så sällan men vi har glödlampor som kärvar också.
Startar du en tråd för att sprayflaskan kostar 148kr!?? :what:

Jag trodde nog flaskan kosta bra mycket mer
 
Redigerat:
  • Gilla
tompaah7503 och 1 till
  • Laddar…
Moving
Det kanske den gör och tråden handlar inte om flaskan, utan hur man lossar och tager vad man havet i första hand.
 
Kan man använda de man kanske redan har hemma så sparar man ju 150:-, många bäckar små kan räcka till en riktigt bra maltwhisky. :D
 
  • Gilla
Dublin
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.