Mitt handfat har spruckit, kikat lite under till men hittar inget modellnamn

Det är från runt 2008

Finns det nån standard att följa eller måste man hitta exakt samma?
 
  • Ett badrums handfat med tandborstar, tvål och personliga hygienprodukter. Vitt kakel i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det finns ingen standard.

Handtaget är likt 15-20 år gamla handtag från Hafa så kolla om Hafa har någon kundtjänst som kan svara på om det är en Hafa-modell.
 
  • Gilla
laila donar
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det finns ingen standard.

Handtaget är likt 15-20 år gamla handtag från Hafa så kolla om Hafa har någon kundtjänst som kan svara på om det är en Hafa-modell.
Tack ska kolla, vill ju helst slippa byta möbeln
 
Behöver vara 55 cm brett
 
BirgitS
I ditt fall är det ju inte bara bredden det gäller utan du behöver ju också ett med samma rundning av botten för att det ska stämma med kommodens rundning och det är där jag tror att det kan bli problem.
 
  • Gilla
laila donar
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
I ditt fall är det ju inte bara bredden det gäller utan du behöver ju också ett med samma rundning av botten för att det ska stämma med kommodens rundning och det är där jag tror att det kan bli problem.
Tack, mitt gamla handfat har hål för att vägghängas men ligger på möbeln
Tittar jag online verkar det finns två kategorier, vägghängda och ovanpåliggande

Jo, tänker att om jag åtminstone kan hitta ett med rätt bredd kan jag formsåga en ny framdel
Får nog bli en tur bland byggvaruhusen

Jag hittade en märkning på handfatet men ser inte vad det står
 
  • Närbild på en smutsig vit yta med skumrester och en upphöjd tillverkares logotyp.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
BirgitS
Det finns ju större utbud på nätet än på varuhusen, så kolla webbplatserna för Ifö, Svedbergs etc.
Det här är likt, 570 mm som bredast och för vägghängning (om väggmontering fungerar): https://www.svedbergs.se/produkter/badrumsmobler/tvattstall/9090/
Deras Intro, Skapa och Flod har också rätt bredd verkar det som.

Om du lägger ett papper över märkningen och drar med en krita eller blyertspenna över så kanske du får fram konturerna bättre.
 
  • Gilla
laila donar
  • Laddar…
  • Gilla
laila donar
  • Laddar…
ådal ådal skrev:
Ser nästan ut som en ifö cera 2322, men inte handtagen riktigt,

[länk]

Sen är det ibland billigare att köpa ett helt nytt möbelpaket än bara handfatet som reservdel ifall det är ett udda märke,

Men ifall det skulle vara en 2322,

[länk]
Det måste stämma!

Räcker det att limma dit den? Silikon?

Har klurat ut att delen i kommoden som är vågformad är plåt och kan justeras upp och ner
 
  • Gilla
ådal
  • Laddar…
laila donar laila donar skrev:
Det måste stämma!

Räcker det att limma dit den? Silikon?

Har klurat ut att delen i kommoden som är vågformad är plåt och kan justeras upp och ner
Silikon kommer fungera fint!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.