Hej,

kan man byta golvbrunnssil från en integrerad med en kakelplatta som ligger i en ram till en vanlig i rostfri metall med hål uppåt
den nuvarande plattan är 15×15 cm
tack🙏
 
  • Gråa stenkakel på golv, med en infälld kvadratisk platta, kanske en inspektionslucka.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammal, nedsliten tvättmaskin lucka; öppen, skadad, smutsig, i behov av reparation eller utbyte.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Svart och grå kakelskärare på ljusgrå klinkergolv. Verktyg för DIY projekt. Slitage syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T
Nej, i så fall får du låta en plåtfirma tillverka ett lock.

Varför vill du byta? För dålig avrinning eller?
 
Vilket mått på plattan ?
 
T tank77 skrev:
Nej, i så fall får du låta en plåtfirma tillverka ett lock.

Varför vill du byta? För dålig avrinning eller?
jag hade önskat en vanlig i metall men fick denna,
håret åker rakt ner, blir troligen stopp på direkten
 
J jonaserik skrev:
Vilket mått på plattan ?
15x15
 
jag vill ha en vanlig med hål upptill
 
  • Gilla
bertt
  • Laddar…
T
Men själva locket är inte 15x15 cm, det kan ju TS själv mäta vad exakt mått är och lämna till en plåtfirma som sagt, viktigt är att locket med hål går ända ut till kanterna annars rinner ju håret ner i springan.

Annars skulle man ju kunna modifiera ett vanligt runt slukristlock och lägga ovanpå vattenlåset under nuvarande klinkerlock.
 
  • Gilla
bertt
  • Laddar…
Tusen tack alla!!! Glad nu:)
 
  • Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
T
LoweW LoweW skrev:
Jag är 99% säker på att det är en golvbrunnssil av märket Tebo tile slim.

Tror denna borde passa, men vågar inte garantera något.
Nej, den passar inte.

TS: Är du verkligen säker på att det är en 15x15 cm du har? För jag tycker att det ser ut att vara en Tebo Tile In Slim 200, alltså 20x20 cm du har.

https://www.tebo.se/golvbrunnssil-tile-in-slim-201720-sv/article
 
T tank77 skrev:
Nej, den passar inte.

TS: Är du verkligen säker på att det är en 15x15 cm du har? För jag tycker att det ser ut att vara en Tebo Tile In Slim 200, alltså 20x20 cm du har.

[länk]
T tank77 skrev:
Nej, den passar inte.

TS: Är du verkligen säker på att det är en 15x15 cm du har? För jag tycker att det ser ut att vara en Tebo Tile In Slim 200, alltså 20x20 cm du har.

[länk]
jo för plattorna är 15 x 15
 
  • Gilla
LoweW
  • Laddar…
LoweW
T tank77 skrev:
Nej, den passar inte.

TS: Är du verkligen säker på att det är en 15x15 cm du har? För jag tycker att det ser ut att vara en Tebo Tile In Slim 200, alltså 20x20 cm du har.

[länk]
Du har rätt i att den jag länkade inte passar 👍🏼

Men Tebo tile slim finns i 147x147mm och jag har för mig att den kommer i två olika utföranden. Både som det rostfria ”fatet” man limmar fast klinkern i men även som bilden TS lagt upp.
 
T tank77 skrev:
Men själva locket är inte 15x15 cm, det kan ju TS själv mäta vad exakt mått är och lämna till en plåtfirma som sagt, viktigt är att locket med hål går ända ut till kanterna annars rinner ju håret ner i springan.

Annars skulle man ju kunna modifiera ett vanligt runt slukristlock och lägga ovanpå vattenlåset under nuvarande klinkerlock.
hej är det ett sånt här du menar?
https://www.jafo.no/produkter/gulvsluk-overdeler/flisepakke/product/slukrist-jk-stark-1
 
Men jag tvivlar på att en annan sil skulle filtrera bort hår bättre. Det brukar alltid fastna i vattenlåset, bara att rensa med jämna mellanrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.