Råkade spräcka ena glasväggen i duschkabinen och undrar om det går att montera in en ny? Glasväggen satt i en profil men något typ av gummilist, det finns ca 0.5mm till godo i varje profil. Om jag köper en ny glasskiva som är 0.5 mindre i sidled och lite lägre, kommer jag kunna skjuta in den på något sätt?
 
  • Ett duschhörn med glasdörrar, flertal duschkranar, vita kakelväggar och synliga kalkavlagringar samt smuts.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Kolla reservdelar från leverantören av duschkabinen om möjligt. Borde vara tillverkat av laminerat eller åtminstone härdat glas så det duger inte med vad som helst i denna tillämpning.
 
H Harald Blåtumme skrev:
Kolla reservdelar från leverantören av duschkabinen om möjligt. Borde vara tillverkat av laminerat eller åtminstone härdat glas så det duger inte med vad som helst i denna tillämpning.
Duschkabinen är installerad före min tid så vet tyvärr inte var den är köpt och misstänker att tillverkaren är nog billig version. Kommer självklart köra laminerat eller härdat glas, dock det var varken i det som satt i tidigare Skadad duschvägg med sprickor och flagnande material som avslöjar hål, duschkabin interiör och hygienprodukter synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Y yehor skrev:
Duschkabinen är installerad före min tid så vet tyvärr inte var den är köpt och misstänker att tillverkaren är nog billig version. Kommer självklart köra laminerat eller härdat glas, dock det var varken i det som satt i tidigare [bild]
Det där ser ut som härdat. Vanligt hade blivit stora skärvor och inte små smulor.
 
Lyft ut kabinen, det kommer inte att gå utan att den ligger ned. Då ser du också vad du behöver skruva upp för att kunna skjuta in glasen. Frågan är dock om det inte är lika bra att köpa en ny...
 
pacman42 pacman42 skrev:
Lyft ut kabinen, det kommer inte att gå utan att den ligger ned. Då ser du också vad du behöver skruva upp för att kunna skjuta in glasen. Frågan är dock om det inte är lika bra att köpa en ny...
Lutar mot att köpa en ny...
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.