Hej

Kom hem en dag och den härdade glasfronten hade gått i 1 miljon bitar. Hur pass svårt är det att byta ut en sådan själv? Har beställt hem en så jag har den hemma. Vet inte om jag är sugen på att betala någon 2000:- för att installera dem. Sägas ska att jag inte är någon klippa när det gäller att vara händig. Men om det är en steg för steg instruktion borde det inte vara något problem.

Någon som gjort detta eller vet hur det funkar?

Ha de
 
N Nidyr skrev:
Hej

Kom hem en dag och den härdade glasfronten hade gått i 1 miljon bitar. Hur pass svårt är det att byta ut en sådan själv? Har beställt hem en så jag har den hemma. Vet inte om jag är sugen på att betala någon 2000:- för att installera dem. Sägas ska att jag inte är någon klippa när det gäller att vara händig. Men om det är en steg för steg instruktion borde det inte vara något problem.

Någon som gjort detta eller vet hur det funkar?

Ha de
Uppdaterar min egen tråd, pallade inte vänta ;).

Inga större problem alls förutom en sak. På den tidigare fronten finns det en arm som är popnitad fast som ger det hela stabilitet när man vinklar ut det.

Hur lossar man en sådan popnit och fäster den igen på en ny front, någon som vet?
 
N Nidyr skrev:
Hur lossar man en sådan popnit och fäster den igen på en ny front, någon som vet?
popnitar får man borra ut med borr i rätt storlek ,sen får man popnita dit en ny
 
T tergo skrev:
popnitar får man borra ut med borr i rätt storlek ,sen får man popnita dit en ny
Hmm man måste borra alltså, funkar inte abra slita ut den med polygrip eller så?

Skulle man kunna gänga den sen tror du och köra mutter o skruv istället?
 
En popnittång är inte särskilt dyr
 
M magnu skrev:
En popnittång är inte särskilt dyr
Kanon jag kollar upp det!
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.