Hej
Jag bor i en bostadsrätt och ska nu börja på att rusta upp köket lite tänkte jag, har nu en gammal köksfläkt som är sammankopplade med ventilationen i badrummet men jag skulle vilja byta den då den börjar bli dålig. Hur gör jag? Antar att de måste fortsätta vara sammankopplade.?
20150811_163442.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Virre Lantz skrev:
Hej
Jag bor i en bostadsrätt och ska nu börja på att rusta upp köket lite tänkte jag, har nu en gammal köksfläkt som är sammankopplade med ventilationen i badrummet men jag skulle vilja byta den då den börjar bli dålig. Hur gör jag? Antar att de måste fortsätta vara sammankopplade.?
Du måste med största sannolikhet prata med föreningen/styrelsen för att få okej att göra nått (och hur), undantaget kan vara om ditt system är helt fristående från resten av föreningen och inte faller på föreningens ansvar.
 
Japp, jag har bott i 2 föreningar, och ventilationen inkluderat köksfläkten har tillhört fastigheten, dvs föreningen.

Vi fick det utbytt där vi senast bodde, dom tog det i omgångar då det gick på 60.000:- per lägenhet, det frågades runt villka som var på G att renovera köken, så man kunde få det gjort i samma veva.
 
Okej då ska jag kolla med ordförande (om jag nu får fram vem de är) vem som gör vad. ☺tack för snabba svar.
 
Fläktkåpan kan du ju byta utan problem. Men ändra i ventilationen får man normalt inte utan styrelsens tillstånd.
 
Okej ja de låter förjävligt och värre nu än när vi flytta in, så något är fel. Får prata med föreningen och se vad vi ska göra .
 
Sannolikt lagren i fläkten som gett upp. Du fick bra länkar från thomas33 på reservdelar :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.