Vad ska man välja för bredband ?.
Har Telia.
Har höjt priset.500 kr för 150mb.
Finns någon billigare ?.
 
  • Ledsen
Sernando
  • Laddar…
Vilka kan du välja mellan?
Bredband2 brukar ligga lågt
Kampanj erbjudande och byta varje år eller ringa och förhandla ned priset är en möjlighet
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 1 till
  • Laddar…
Ringer Telia varje år och förhandlar ner priset.
Betalar 349-: för 250/250
 
  • Gilla
tergo och 2 till
  • Laddar…
Det kostar att ha ett stabilt bredband. Betalar 349:- för 500/500 hos Telia och dom har gått med på att inte höja priset.
 
Fairlane
Jag tog Telia via ett erbjudande där jag fick lågt pris ett år och sen skulle de kontakta mig innan året passerat så jag kunde välja hur jag ville göra (lovade säljaren). Givetvis hörde de inte av sig utan jag fick en rejäl höjning. Jag ringde då och sa upp avtalet och fick ner priset igen, så jag fortsätter med Telia.

Ett knep som jag fick lära mig av en bekant som arbetat med försäljning av mobilabonnemang är att de säljarna kan ge en viss rabatt vid förlängning, men säger man upp avtalet kopplas man till en annan avdelning som kommer försöka behålla dig som kund så de har ofta mandat att ge större rabatt.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Totte_S
Japp! Oavsett operatör, ring alltid för att säga upp och förklara att det är för dyrt. Jag brukar säga att jag klarar mig med surfen på mobilen och egentligen inte behöver fibern. Det är ju i och för sig sant.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Om du har öppet fiber så kan du ringa och kolla,
Men annars brukar man få byta vid Black Friday varje år.
 
Tips: Bahhof, Tele2, Telenor

Telia brukar vara värst på allt, pris, integritet, strul osv.
 
  • Haha
Sernando
  • Laddar…
Operatörsbyte till BH där så är möjligt brukar bli billigast (och bäst).
 
M Manhunter skrev:
Vad ska man välja för bredband ?.
Har Telia.
Har höjt priset.500 kr för 150mb.
Finns någon billigare ?.
Ring dom säg att du säger upp.
Då får du läggre pris.
Så gjorde jag.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Har Telia, nöjd med leveransen och driftsäkerhet. Lätt att komma till supporten vid behov. Dock lite dyrt, men jag ringer vid varje prishöjning och förhandlar
Betalar 349:- för 250/250
 
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Har Telia, nöjd med leveransen och driftsäkerhet. Lätt att komma till supporten vid behov. Dock lite dyrt, men jag ringer vid varje prishöjning och förhandlar
Betalar 349:- för 250/250
Samma här och jag räknar på årspris och totalt när det är dags att förnya avtal, det ska då tas hänsyn till alla mina tjänster så att det bara behöver göras en gång/år.
Så för bredbandet blev det större rabatt i 6 månader och sedan 6 månader normalpris, där jag bara är intresserad av totalpriset för ett år.
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
Något att ta höjd för är att Telia är den operatör som mest säljer ut sina kunders användardata och är tidigt ute om något skall "förbjudas".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.