Hej

Jag har fått en fönsterbräda sönderslagen i ett rum. Den verkar vara fastlimmad med något cementliknande på metallstänger som sticker ut ur väggen. Något tips på hur jag får bort den trasiga fönsterbrädan? Slå sönder den? Var köper man ny fönsterbräda och vad är det för något cementliknande de använt för att limma fast den? Eller bör jag överlåta det hela till en hantverkare?
 
En bild säger mer än 1000 ord
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
R
Tonneback Tonneback skrev:
Hej

Jag har fått en fönsterbräda sönderslagen i ett rum. Den verkar vara fastlimmad med något cementliknande på metallstänger som sticker ut ur väggen. Något tips på hur jag får bort den trasiga fönsterbrädan? Slå sönder den? Var köper man ny fönsterbräda och vad är det för något cementliknande de använt för att limma fast den? Eller bör jag överlåta det hela till en hantverkare?
Förmodligen så har den monterats i med bruk från början..metallstängerna är stöd för bänken så att den inte knäcka vid belastning…
Får du bort den utan större skador på underlaget så kan du limma dit den nya med konstruktionslim, är det större skador så får man laga dessa först innan man monterar den nya fönsterbänken..
 
Redigerat:
  • Gilla
Tonneback
  • Laddar…
Sitter ju på metallfästen utanför väggen så det är bara peta loss och montera med dtenlim.
 
  • Gilla
Tonneback
  • Laddar…
Något byggvaruhus med bra sortiment av fönsterbrädor i marmor. Jag får mest udda länkar när jag söker
 
Finns inte på byggvaruhus, sök på tex stenbolaget eller liknande.
 
  • Gilla
Tonneback och 1 till
  • Laddar…
Stefan N Stefan N skrev:
Finns inte på byggvaruhus, sök på tex stenbolaget eller liknande.
Det förklarar saken. Tackar :)
 
Så här ser marmorn ut. Någon som vet vad den heter? Den är 2x15x148 cm.
 
  • Marmorskiva med fläckar och defekt på kant nära en vitmålad trästruktur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Marmor- eller stenliknande yta med ådrig mönster, möjligtvis ett bord eller skiva, naturlig textur.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.