Hej, håller på att tilläggsisolera min sommarstuga, och behöver samtidigt byta fönster. Nu har ju temperaturerna smugit ner så det inte är riktigt säkert att måla panel längre. Hade ju dock gärna satt in något/några fönster om det hade vart möjligt. Så då till min fråga:

Går det att regla upp runt fönstren och byta fönster, sen bara dreva och låta det vara så under vintern, för att sedan fortsätta i vår med att regla upp vägg, isolera och sätta panel?

Eller är det ej bra att regelverket står oskyddat under vintern?
 
Mats-S
N Nygge72 skrev:
Eller är det ej bra att regelverket står oskyddat under vintern?
Beror på vad som menas med "oskyddat". Är det skyddat från regn så ska det inte vara något problem.
Har du några bilder så är det lättare att svara :)
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Mats-S Mats-S skrev:
Beror på vad som menas med "oskyddat". Är det skyddat från regn så ska det inte vara något problem.
Har du några bilder så är det lättare att svara :)
Inga bilder tyvärr. Så du menar att om jag häftar plast runt fönsterna skall det ej vara fara att sätt nytt regelverk runt fönster, sätta i fönster och dreva, sen låta det vara så till i vår?
 
Går väl att häfta fast lite plast som skydd.
Foder går ju också att sätta dit och ta ner till våren.

Protte
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Staffans2000
Det kan du nog göra, men fönsterbyte är vanligtvis både snabbt och enkelt att utföra. Så det låter som om du binder ris åt egen rygg, om du inte väntar till våren.

Staffan
 
  • Gilla
Nygge72
  • Laddar…
Mats-S
N Nygge72 skrev:
om jag häftar plast runt fönsterna
Det ska fungera förutsatt att du inte stänger inne någon fukt, se till att det kan andas inåt. Men se till att du fäster plasten noga så att inte väder och vind sliter bort den. Bara några häftklamrar duger nog inte, kläm fast den ordentligt med läkt.
 
  • Gilla
Nygge72 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.