Vi har en småskola från förra sekelskiftets början. I dagsläget ligger det ett dåligt eternittak med klena takstolar. Det finns inget rationellt sätt att förstärka taket för att lägga på tegel så vi har enats om att lägga ett plåttak. Vi har kollat detta med en konstruktör och det är ok.

Jag tänker mig att en plåtslagare får lägga ett falsat plåttak i bandplåt.

Finns det någon som kan rekommendera en hantverksskicklig, pålitlig plåtslagare, med öga för det estetiska. Gärna van vid gamla hus.

Finns det något annat man bör tänka på?
 
Redigerat:
Gå inte på att dom har färdigköpta plåtarna som ska se ut som plåttak i bandplåt är samma ska för det är det inte. Det som en plåtslagare lägger är mycket bättre.
 
Vad har du under eterniten?
Det rätta är ju råspont-papp-bandtäckning.
Jag skulle tippa på att du kommer få ett pris på minst 2000:-/m2 totalt om du lejer bort allt.
 
Det är stickspån på dålig råspont tror ja under eterniten.
 
Gör plåtslagarfirmor själva underarbeten och takarbeten vit till exempel kupor?
 
Vill du bevara eternitens vågform så kan du välja sinusvågig plåt.
sinus.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
2.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är alltså referenser på plåtslagare som kan göra den här typen av arbeten jag söker. :)
 
peppen skrev:
[bild]

Det är alltså referenser på plåtslagare som kan göra den här typen av arbeten jag söker. :)
Tyvärr är denna typen av tak enligt bilden ett så kallat "klick" tak. Om det är det du är ute efter kan du lägga det själv :)
 
Ha ha.

Vi börjar om igen. Saxat från första inlägget.

Jag tänker mig att en plåtslagare får lägga ett falsat plåttak i bandplåt.

Finns det någon som kan rekommendera en hantverksskicklig, pålitlig plåtslagare, med öga för det estetiska. Gärna van vid gamla hus.

Finns det något annat man bör tänka på?
 
Marlen Eskilsson skrev:
Då ska du kontakta Bror Mårtensson i Lomma. Han är skicklig i hantverket och kan det här med gamla hus. [länk]
Bra där!
 
Webe Byggplåt
Jimmy
073-310 10 95

Har själv anlitat honom, mycket nöjd med hans jobb. Det var dock ej ett plåttak.
Fråga efter referensobjekt.

Det är väl så med skickliga hantverkare - dom har mycket jobb !!!
 
Tackar Roland.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.