Hej!
Jag undrar om någon vet hur det fungerar vid ett byte av elavtal. Jag har för närvarande ett avtal utan någon uppsägningstid hos Årsunda kraft och igår 20220111, skickade jag in via internet en önskan om 6 månaders bundet elavtal hos Eksjö energi. Priset som jag fick var ca:104 öre/kWh. Idag 20220112 när jag tittade på deras hemsida hade priset för 6 mån bundet höjts till ca: 135 öre/kWh. Bytet skulle ta ca: 25 dagar. Det jag undrar över, är det priset/kWh jag fick när jag skickade in önskan om 6 mån bindningstid som gäller eller är det priset/kWh när övergången till det nya elbolaget är klart efter ca: 25 dagar som gäller. Man undrar ju när kWh priset höjdes med ca: 30 öre på ett dygn. Tack på förhand.
 
Har du fått något avtalsbekräftelse från Eksjö Energi? Vad står det i den isf?
 
Jag har inte fått någon bekräftelse på avtalet, det enda jag har är det jag skrev ut på skrivaren om de uppgifter jag lämnade/skickade in som dom begärde för att upprätta ett avtal med mig. Det står att startdatumet är tidigast 25 dagar från beställning vid ny elhandelskund. I mitt fall blir det 20220205.
 
Det är inte lätt att veta för oss som inte jobbar på Eksjö Energi, om det du skickat in var bindande eller bara en intresseanmälan.
Hoppas du får det elpris du ville ha i slutändan!
 
Jag ska ringa till dom imorgon och fråga.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.