Hej!

Vi har idag ett 70-tals hus, platta på mark. Uppvärming är direktverkande el från början. Idag har vi golvvärme i badrummen, tvättstuga och kök. I vardagsrummet har vi en L-L-pump och en Contura 560T. Vi har elelementen på i sovrummen för att få en hyfsad värmekomfort. Dock är det gamla element som jag vill byta ut! Vad rekomenderar ni? Oljefyllda eller inte?

/Daniel
 
Nightdriver skrev:
Hej!

Vi har idag ett 70-tals hus, platta på mark. Uppvärming är direktverkande el från början. Idag har vi golvvärme i badrummen, tvättstuga och kök. I vardagsrummet har vi en L-L-pump och en Contura 560T. Vi har elelementen på i sovrummen för att få en hyfsad värmekomfort. Dock är det gamla element som jag vill byta ut! Vad rekomenderar ni? Oljefyllda eller inte?

/Daniel
Ha kvar "skiten" & köp nya termostater
 
Med nya elektroniska termostater blir elementen funktionsmässigt i princip som nya och du får en låg och jämn temperatur på dem.

Men jämför priser, det kan hända att du får nya element för nästan samma pris som nya elektroniska termostater och då kan det förstås vara idé att byta hela elementet, speciellt om de börjar se lite skabbiga ut.

Som jag förstår det behöver man inte oljefyllning med moderna elektroniska termostater eftersom du får en jämn värme ändå.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.