Våran duk är i princip helt slut och måste bytas ut detta år.
Själva ställningen är det inget fel på.
Hur komplicerat är det att byta denna själva? och framför allt vart kan man köpa såna?
Samtidigt känns det kanske inte värt att hålla på med de där själv. Utan det smidigaste är väl kanske att ha hit någon som mäter upp exakt och fixar allting?
 
Tack! Men ytterst tveksamt om dom skulle vilja komma ändå ner till oss :)
 
Jag gjorde detta för ett par år sedan och det var överraskande enkelt, vill minnas att det tog 10-15 minuter. Minns inte var jag köpte markisväven men googlade efter en leverantör med hyggligt pris.
 
Ursäkta, antingen läste jag fel när jag kollade din profil, så att jag på något sätt fick Sörmland till Stockholm eller så har du ändrat i profilen.

Sörmland är oxå ganska stort, så utan att veta mer exakt var du bor kan ingen av oss ge dig bättre sökresultat, vi ska även egentligen inte behöva söka fram specifika företag, jag gav en hint på vad du ska kunna söka på och ett alternativ på ett företag som säljer/reparerar markistyg/markiser.
 
Nu beror det lite på hur mycket ni rullar ut markisen, men det går att vända väven, så det som är innerst i rullen kommer mot utsidan. Om den är fräsch där, kanske det kan fungera ett par år till utan markisbyte.
Här är annars en firma som säljer markisduk, sydd efter din markis. https://www.webbmarkis.se/markisduk/add1.php
 
Jag har aldrig specifikt frågat efter att någon ska länka upp en massa olika företag. Utan det är bara allmänna tips och vilka varianter man kan lägga upp det på jag söker.

Fick nyss tag i en bekant som hade bytt duk förra året. Kommer antagligen fixa det där igen.
Tack för svaren.
 
  • Gilla
Attar87 och 1 till
  • Laddar…
Haas84 skrev:
...och framför allt vart kan man köpa såna?
Samtidigt känns det kanske inte värt att hålla på med de där själv. Utan det smidigaste är väl kanske att ha hit någon som mäter upp exakt och fixar allting?
Som man frågar, får man svar.
Om vi nu hjälper dig och ev andra som har samma problem att fixa sin markis med lite länkar till företag som utför den tjänsten, så är det väl inte fel?
 
Haas84 skrev:
Jag har aldrig specifikt frågat efter att någon ska länka upp en massa olika företag.
Det beror kanske lite hur man tyder det du skriver i första inlägget,
Haas84 skrev:
...
och framför allt vart kan man köpa såna?
...
Utan det smidigaste är väl kanske att ha hit någon som mäter upp exakt och fixar allting?
många tyder antagligen texten med att du vill ha hjälp med att hitta specifika företag.
Jag gav dig tips på hur du kan söka för att få träff på företag, samt en av måååånga träffar.

Och med följande svar:
Haas84 skrev:
Tack! Men ytterst tveksamt om dom skulle vilja komma ändå ner till oss :)
så skriver du i (nästan) klartext att du vill ha hjälp att hitta specifikt företag.

Om du däremot hade skrivit tex följande i trådstarten: "hur ska jag söka för att hitta företag som säljer markistyg och/eller reparerar markiser" så hade jag kanske bara svarat med första delen i mitt första inlägg.

Om du i ditt svar på mitt första inlägg hade svarat tex följande: "tack för sökförslaget, nu vet jag ungefär hur jag ska söka" så hade antagligen inte thomas33 svarat så som han svarade.


Nej, jag klankar inte ner på dig utan jag ger dig tips inför framtida frågor och svar, oberoende om det är på detta forum eller på andra ställen som tex telefon.
Ja, jag vet att vissa har svårt att uttrycka sig i skrift, jag har det ibland främst inom sådant som jag inte har något hum om.
 
  • Gilla
knicklas och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.