Tänkte byta ut delar av vårt stamrör i samband med att sätta in en dusch i källaren (oisolerad platta) då det är gjutjärnsrör från 1962 och stannar sedan i det vertikala skarven 150->100 ( blir 110->110)

Självklart vore det bättre att byta hela vägen men det tillåter inte budget just nu.

Den första bilden/ritningen visar hur det ser ut idag och den andra bilden/ritningen hur jag tänker mig.

1. Är det okej att göra skarvningen där jag markerat?
2. Sträckan under väggen tänkte jag lägga ett 110mm rör i det gamla gjutjärnsröret om det går, är det okej?

Detta beror lite på hur befintliga grenrören ligger... (misstänker att grenröret kan ligga mitt under väggen)

Anledningen till mina frågor är att eftersom "många VVS" som jag pratade med inte är intresserade av själva bilningen så gör jag det grovarbetet själv.

- Bilar upp golvet 30cm breda spår (för 110mm rören och mindre för 70mm rören)
- Bilar ut för en ny golvbrunn samt ny väg till vasken
- Tar bort och ersätter 2 gjutjärnsbrunnar.

De gamla gjutjärnsrören som jag låter ligga kvar (rött kryss) tänkte jag bara fylla igen med lite lösblandad betong.

Har säkert glömt något men är övertygad om att ni kommer med dessa förslagen.

Förslag på ersättning av gjutjärnsbrunnarna mottages gärna (den ena ligger i garaget och den andra har legat i tvättstugan)



Teknisk ritning eller schema, svartvitt, innehåller linjer, symboler, texter som "A100", komplexa detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Teknisk ritning, markeringar, planerad kapning, garage, dimensioner, skisserat område, annotations, överstrukna delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.