Har fått lite trevlig röta :-/ i nederdelen av ett fönster så att jag planerar för ett byte av den nedre delen i fönsterkarmen då det blir varmare. Kanske jag måste byta lite andra delar under karmen...

Är det någon som har erfarenhet av att ha bytt en del av en fönsterkarm, dvs tillverkat en karmdel till ett fönster. Jag snickrar mycket så jag vill mer veta om det finns något jag bör tänka på innan, under eller efter jag gjort det.

Jag kan inte byta fönstret då det kommer att se konstigt ut med ett nytt och resten gamla.

Skulle det vara enklast om jag tog loss hela karmen eller skulle det funka med laxfogning av nedre karmen?
 
Grattis,

bra att du frågar för jag har samma problem...
Jag vill inte ta bort karmen för mitt fönster har delvis puts över karmen på sidorna>:(

Någon som vet?
 
Min erfarenhet från att laga fönster e att det kan aldrig kan bli lika bra som när man tar ut hela karmen. Det går kanske inte i alla lägen och då får man improvisera. Använd alltid bra råmaterial, och tänk på att den ruttna gamla delen är av dålig kvalite, så väck med den och sätt dit en helt ny.
 
Tack,

hur fäster jag understycket?
Skråspikar där jag kommer åt samt limmar?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.