Hej!

Är nybörjare i vvs branschen och funderar vilket är rimligt pris för byte av blandare i köket?

Tacksam för alla svar!
 
Ca 2-4 timmars arbete med körtid inräknat, beror på hur förutsättningarna är om gamla blandaren sitter som berget, v-lås som måste demonteras, dåliga avstängningar i huset etc. Använder man rot så blir det ju avdrag på timmarna.Ring en vvs firma om pris per timme så vet du ju ungefär, säga ett pris är svårt men räkna mellan 1000-2500kr ink kopplingar exklusive blandare.

mvh
 
Redigerat:
  • Gilla
Pingo
  • Laddar…
2-4h arbete?! Skriver sällan mer än 1h TOTALT!!
 
163.000:-. Sedan tillkommer servicebil. Kaffet skall även vara färdigt när jag anländer. Som bonus låter jag dig ta min hand när vi presenterar oss, få förunnat och brukar normalt debiteras extra.
 
  • Gilla
Hamo och 2 till
  • Laddar…
VVSGUDEN skrev:
2-4h arbete?! Skriver sällan mer än 1h TOTALT!!
Åfan, en kollega till mig som drar 5 badrum per dag brukar ibland få till 2h när det riktigt krånglar. Men, du är ju en gud :)
 
  • Gilla
Villa vista
  • Laddar…
Krilleman
Robinvvs skrev:
163.000:-. Sedan tillkommer servicebil. Kaffet skall även vara färdigt när jag anländer. Som bonus låter jag dig ta min hand när vi presenterar oss, få förunnat och brukar normalt debiteras extra.
Kan bara inträffa i fjollträsk! :wow:
 
Du är bara avundsjuk på möjligheterna!!
 
Krilleman
Absolut inte, däremot väldigt underhållande att nätt och jämnt kunna få in radio fjollträsk och höra vad den kungliga huvudstadens innevånare kan hitta på när det kommer en snöflinga...
 
  • Gilla
Tinti
  • Laddar…
Givetvis kan det krångla, men är det under normala förhållande, vanliga 8/10/12/15 rör och avstängningsventiler som stänger hyfsat så ska det inte ta mer tid... Visst tar det 2 timmar om man går på service åt bostadsbolag, lite pengar ska man tjäna..
 
hufvudstad heter det :p.

Sedan ska du inte underskatta våra tappra plogare, blir underskott i budgeten varje år! Vad de sliter. Kan du få in hufvudstadens kanaler? Har inte du bara P kanalerna? :).
 
VVSGUDEN skrev:
Givetvis kan det krångla, men är det under normala förhållande, vanliga 8/10/12/15 rör och avstängningsventiler som stänger hyfsat så ska det inte ta mer tid... Visst tar det 2 timmar om man går på service åt bostadsbolag, lite pengar ska man tjäna..
Självklart, sitter det fina rör och kopplingar, då är det bara att köra :)
 
VVSGuden>> Eftersom jag är röris i småstad, samhälle, landsbygden, öar med färja osv. med en hel del körtider så har jag svårt att byta en blandare på en timme utan skriver den tid det tar, ingen som gnällt om tid eller om mtrl.

mvh
 
peternicklas
Bytade blandaren i duschen i går. tog 5 minuter totalt. OK det var med blandarfäste på väggen så det var ju bara 2 muttrar att lösna och stänga vattnet. Byta en köksblandare med diskmaskinsanslutning max 1 timme.
 
Krilleman
Byt en blandare med fast-ärgad fläns-mässingsmutter som sitter som sten i metallbrickan med minimalt med utrymme bakom hoarna. Och originalvattenlåset i gjutjärn sitter kvar...

Jag tror guden behöver köra mer service och tänka på att detta är ett forum för konsumenten, inte ackords-jagarna.
 
peternicklas
krilleman_215 skrev:
Byt en blandare med fast-ärgad fläns-mässingsmutter som sitter som sten i metallbrickan med minimalt med utrymme bakom hoarna. Och originalvattenlåset i gjutjärn sitter kvar...

Jag tror guden behöver köra mer service och tänka på att detta är ett forum för konsumenten, inte ackords-jagarna.
Då tar man en lång hylsa och ett spärrdrag och drar till bulten rycker av. Men de fallen är inte roliga att ha med att göra.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.