Jag har ett bekymmer. Kanske är det någon här som har en smart idé?
Vi byggde vårt kök 2007 och jag var så nöjd med allt men nu börjar en del saker redan kännas lite trist - bla. ångrar jag djupt vårt val av handtag till köksluckor och lådor. Vi valde Lansa handtag från IKEA (http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/60138759/#/80138763) och satte dem liggande på såväl lådor (hela nederdelen på köket består av 80 och 60 cm långa lådor x 3 på höjden) som luckor (vi har 30,50,60-luckor upptill + två liggande vitriner som öppnas uppåt över diskhon). Det betyder att vi nu har två hål på varje låda och lucka och jag vill inte ha såna här långa handtag mera... vad göra? Knoppar eller mindre handtag funkar ju inte eftersom det finns två hål långt ifrån varandra på varje lucka och låda (ja på lådorna hade det kanske funkat med två handtag om man valde rätt modell men det funkar ju inte på luckorna ändå).
Spackla igen och måla om luckorna? Verkar jobbigt, dyrt och blir resultatet bra?
Någon annan smart idé?
Våra luckor är vita med enkel ram från IKEA (verkar inte finnas i sortimentet längre) och jag skulle önska en mer lantlig touch med beslag kanske i stil med de här: http://www.alltomkoksluckor.se/wp-content/uploads/2012/07/köksbeslag.png
 
Hej! Goda nyheter - du kan beställa utgångna FAKTUM-frontar till ditt kök på www.ikea.se/faktum Alla fronter som såldes fram till sortimentsskiftet september 2013 finns där. Troligen har du Lidingö, eller Ädel. (de motsvaras av Bodbyn resp Grytnäs i det nya sortimentet)

I regel blir det inte bra att täta hålen och lacka om... Det behövs slipas ner totalt, spacklas, och målas om helt. Och om du har en lucka med folie (inte alla köksluckor är lackerade!) så är det inte ett alternativ.

Kan även tipsa om att man kan spreja häftig färg på de där lansa hadtagen! Kan ju få dem i en mer "lantlig stil" genom att kopparspreja dem kanske?
49FI47JN5RI2CFCK_w669_h446_smMaxSize_rc10Color [A=255, R=255, G=255, B=255]AllSoft.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anneelize
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.