Av olika orsaker är jag otroligt less på vår bank, bla okunskap gällandes lantbruksfastigheter, hanteringen av byggkreditivet och bolån, allmänt kaosig service mm
Så less att jag skulle kunna byta i dag bara för att.

Är det ens möjligt när man har byggkreditiiv, allt är i princip klart… saknas bara ett papper från en av entreprenörerna
 
Ingen som vet?
 
Totte_S
Det är ju egentligen bara din ”nya” bank som vet. I idealfallet knatar du in hos ny bank och får ett bolån på det du byggt och swishar in hela skulden till dun gamla bank.
Mer sannolikt så vill en ny bank se ett slutbevis innan de beviljar bolån. Borde inte vara omöjligt att slippa teckna bolån i gamla banken utan lösa kreditivet med ett bolån i en vettig bank.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Totte_S Totte_S skrev:
Det är ju egentligen bara din ”nya” bank som vet. I idealfallet knatar du in hos ny bank och får ett bolån på det du byggt och swishar in hela skulden till dun gamla bank.
Mer sannolikt så vill en ny bank se ett slutbevis innan de beviljar bolån. Borde inte vara omöjligt att slippa teckna bolån i gamla banken utan lösa kreditivet med ett bolån i en vettig bank.
Jo klart de vill ha ett slutbesked och det har jag.
Det enda som saknas är en spärrförbindelse som postnord lyckats supa bort
 
Totte_S
Önskar dig lycka till med bankbytet. R*v*ål av alla de slag skall man dumpa illa kvickt. Det bästa vi gjort i den vägen var när vi frigjorde oss från den bundna räntans fängelse och övergav banken med en myglande anställd. Bytt flera gånger efter det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.