Hej!

Har någon utav er kunniga koll på om jag kan ta bort detta gamla skåp och sätta en vanlig lampa+ en spegel under? Eller är det troligtvis massa konstiga kopplingar bakom skåpet/lampan? Är en liten toalett utan dusch.
 
  • Gammalt väggmonterat badrumsskåp med integrerad belysning ovanpå spegeln.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Börja med att klättra upp och kolla var elen kommer ut ur väggen.... Ibland kommer de rätt högt upp, så ska man dölja dem med en lampa som placeras över kan det se konstigt ut...

Kan man leva med det så går det nog utmärkt...
 
  • Gilla
Rebecka690
  • Laddar…
Normalt släpps en ledning ut någonstans 190-200cm ovan golvet, så det bör fungera. Om du tittar var lysröret sitter så kan du sannolikt se kabeln komma in där.
 
  • Gilla
Rebecka690
  • Laddar…
Har du kollat på skåpet uppifrån? Det ser ut som ett skåp som har en glasskiva upptill. Då brukar det synas hur det är kopplat och var elen kommer ut ur väggen och in i skåpet. Jag gissar att det bara kommer två eller tre ledningar ur väggen och går rakt in i skåpet. Är man försiktig och normalhändig är det enkelt att demontera.
 
  • Gilla
Rebecka690
  • Laddar…
Tack snälla för era svar!! Kan jag koppla in en annan lampa alternativt ett annat skåp med belysning eller måste det göras utav elektriker?
 
  • Två vit kablar kopplade till lampsocklar under ett glasfrostat skåp, med en lampa tänd.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ja man får/kan koppla om.
Däremot om man inte vet vad/hur man gör måste du ta elektriker för säkerhetensskull.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.