Hej!
Behöver hjälp med att koppla in en led armatur men stötte på problem då den förra har 4 sladdar.
Klippte av den svarta men då lyser den hela tiden, bytte plats med fas (brun) men då lyser den bara om jag håller nere knappen!!??
Vad är nästa steg?
 
  • Elektrisk koppling av en LED-armatur med synliga ledningar och kopplingsplint i fokus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En hand som håller en elektrisk anslutning med felaktigt kopplade kablar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Att ta reda på hur den ska kopplas in och först därefter koppla in armaturen korrekt från början.

Sorry, det är det enda svar jag kan ge på din fråga utan att veta mer om dessa två armaturer. Du verkar ha en fast fasledare och en styrd tändtråd. Du behöver ta reda på vilken du ska använda. Du verkar också ha en monostabil brytare som inte verkar passa den nya armaturen. Det kanske räcker med att ta bort fjädern från strömbrytaren för att få den funktion du önskar. Det framgår inte ens av texten vad dina bilder visar, vilken som är den gamla och nya armaturen.
 
  • Gilla
Bosnafly
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Att ta reda på hur den ska kopplas in och först därefter koppla in armaturen korrekt från början.

Sorry, det är det enda svar jag kan ge på din fråga utan att veta mer om dessa två armaturer. Du verkar ha en fast fasledare och en styrd tändtråd. Du behöver ta reda på vilken du ska använda. Du verkar också ha en monostabil brytare som inte verkar passa den nya armaturen. Det kanske räcker med att ta bort fjädern från strömbrytaren för att få den funktion du önskar. Det framgår inte ens av texten vad dina bilder visar, vilken som är den gamla och nya armaturen.
Hej!
Första bilden är den nya armaturen, sorry glömde skriva det!
 
Det är ett steg på vägen. Det innebär att den gamla armaturen var permanent matad och hade en inbyggd strömbrytare som du använde, eller? Hur vill du styra den nya armaturen? Du verkar ha en momentan strömbrytare på väggen?
 
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Det är ett steg på vägen. Det innebär att den gamla armaturen var permanent matad och hade en inbyggd strömbrytare som du använde, eller? Hur vill du styra den nya armaturen? Du verkar ha en momentan strömbrytare på väggen?
Jag vill styra den med knappen, helt enkelt.
Den förra hade en snöre hängande för av/på .
 
Ok, då verkar du ju har det förberett genom att du har en tändtråd du kan använda. Jag kan dock inte utläsa av din text om det är svart eller brun du ska använda. Du ska använda den tråd som din brytare på väggen påverkar.

Sedan behöver du som sagt ta bort fjädern från strömbrytaren så att den blir bistabil. Det förutsätter att denna strömbrytare på väggen inte redan används till någon annan lampa som förutsätter att strömbrytaren är monostabil.
 
  • Gilla
Bosnafly
  • Laddar…
Bo.Siltberg Bo.Siltberg skrev:
Ok, då verkar du ju har det förberett genom att du har en tändtråd du kan använda. Jag kan dock inte utläsa av din text om det är svart eller brun du ska använda. Du ska använda den tråd som din brytare på väggen påverkar.

Sedan behöver du som sagt ta bort fjädern från strömbrytaren så att den blir bistabil. Det förutsätter att denna strömbrytare på väggen inte redan används till någon annan lampa som förutsätter att strömbrytaren är monostabil.
Hur får man bort fjäder från Simon, baksidan verkar vara stängd men framsidan har en sprint igenom.
 
  • Öppet eluttag med synlig fjäder och genomgående sprint, delvis monterade i en strömbrytare.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag känner inte igen detta uttag. En fjäder bör sitta under den vippande delen som syns på bild. Den ska gå att peta bort. Du ska inte trycka ut sprinten i mitten.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.