Hej!

Är det någon på forumet som handlat VVS-artiklar av Bynor AB? Jag har ringt avgivna mobilnummer på deras hemsida utan att få kontakt. Enligt hemsidan håller de bra priser, det är å andra sidan väldigt lätt om man ändå inte svarar!!!

Tacksam för referenser på Bynor.
 
Y
Jag har handlat flera gånger under året hos dom, lättast är nog om du skickar mail annars är det bara att ha tålamod för det är det värt!:)
 
Jag har handlat lite rördelar från deras webshop en gång. Sjukt snabb leverans. Beställde måndag kväll runt kl 20.00. Onsdag morron vid halv fyra vaknade jag av att det var någon i trädgården. Var en lastbilschaffis med mina grejer :) Håller med dig om att det är svårt att få tag på dom. Bad om pris på en Baxi tva via mejl då jag inte kunde få tag i dom via telefon och det tog över två veckor innan jag fick svar. Bra pris fick jag på den så jag beställde den via mejl. Var för två veckor sedan och ännu har jag varken fått bekräftelse på min beställning eller någon tva. Har inte så brottom så det spelar inte så stor roll för mig men det är konstigt att det är så svårt att få tag i dom.
 
Tack för era referenser! Jag fick tag på dem alldeles nyss! Han skulle sätta ihop en offert på det jag behöver, d v s allt. Vedpanna, tankar, kulvert etc, Panna Värmebaronen Vedolux 50 ub, vad tror ni om det, andra förslag på panna? eller andra bra tips på vedanläggning?
 
Jag har för mig att Vedolux UB är en självdragspanna. Det känns lite omodernt.

Men den funkar säkert om man anpassar skorstenen efter pannan. Men det finns säkert en viss risk att det kan ryka in.
 
Skorstenen kommer att bli drygt 10 m hög. Jag hoppas att det ska räcka och bli bra drag, påverkas draget av något annat än höjd? Tilluft in i pannrummet? Har inte byggt varken det ena eller andra än så jag kan anpassa det som jag vill. Har inte heller låst mig vid Vedolux, Atmos intessant (från Kotly)!
 
Y
Med 10 meter skorsten får du nog inget problem med drag, rekommenderar Bynor den anläggningen kan du känna dej lugn.
Jag beställde hos Bynor.se vedpanna mm Fredag förmiddag och Måndag lunch hade jag grejerna i garaget!d^_^b
 
Tack för svaret! Och skönt att du har goda erfarenheter av Bynor, om nu köpet blir hos dom. Ju mer jag tittar ju mer förvirrad blir jag!
 
Det finns nog en anledning att alla de modernare panntillverkare har pannor med fläkt. Läs på lite om hur det funkar innan du bestämmer dig.

Draget påverkas också av skorstenens area, utetemp och blåst.
 
Okej! Hade tänkt ha en 200mm Rondo skorsten 10,5 meter. Men pannan och tankar är fortfarande en fråga, är igång i en annan tråd också, där avrådde just en från Vedolux för min del. Atmos är ett alternativ och jag såg att "din" panna även fanns som 60 kw, dock ingen info om vedvolym.
 
Avråder från Atmos brukar ryka in om man inte låter det brinna ur nästan helt innan nästa vedinlägg.
 
Köpte hela bergvärmeanläggningen inkl. konvertering till vattenburet därifrån, väldigt bra att ha att göra med. Men man kan få ligga på lite för att få fram uppgifter - de är ju rörkräkare ;)
När ordern väl är lagd så går det fort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.