Jag var iväg till Bauhaus Järfälla idag i hopp om att hitta snickeriplywood och MDF inomhus, men tyvärr ligger materialet i Drive-indelen som är kallställd.

Var kan jag hitta ngt annat ställe i Sthlm (gärna norrort) som har sånt mtrl på rätt ställe, dvs inomhus?

Jag ska fixa en del jiggar och vill ha torrt mtrl från början.
 
Jag vill minnas att K-Rauta i Arninge förvarar skivmaterialet inomhus.
 
tack för tips. ska kolla där. k-rauta o beijer i häggvik är körda iaf, de kör allt kallställt.
 
Fredells har väl just skivmaterialet i den uppvärmda delen. Fast det blir dyrt...
 
Byggole i Nacka har inomhusförvaring

Sen är tipset att om man är medlem i HSB, SKB eller Villaägarna så ger Fredells riktigt bra rabatter
 
jag kollade precis k-rauta täby och de har det inomhus men kallställt + mkt dålig uppallning av skivorna så det blev inget. kollar vidare på nya tipsen.
 
swemax skrev:
Byggole i Nacka har inomhusförvaring

Sen är tipset att om man är medlem i HSB, SKB eller Villaägarna så ger Fredells riktigt bra rabatter
hur mkt rabatt är det på fredells med medlemsskap?
 
Är det inte lättare att ringa än att åka kors och tvärs?
 
Nyfniken skrev:
Är det inte lättare att ringa än att åka kors och tvärs?
Jovisst, men ibland vet inte personalen själva vad snickeriplywood är och var den ligger ngnstans...

K-Rauta Täby visste att berätta att snickeriplywooden låg inomhus men inte hur fuktig och bänglig den var...

Klart jag ringer innan jag kollar, men vill gärna kolla med andra högt värderade forummedlemmar hur läget är och vilka jag ska ringa.
 
Dags för update. Åkersberg Bygg & Trä har snickeriplywood, MDF o limträskivor i varmförråd. Man måste inte köpa hela skivor, utan de säljer även del av hel skiva.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.