Nu börjar så smått jobbet! Följande kommer att hända, och jag skall försöka uppdatera med bilder eftersom.

  • Riva vägg mellan kök och matrum och balka(bärande)
  • Riva all gammal inredning
  • fräsa in el i väggar + montera rot-dosor
  • Byta 2 st fönster
  • Gipsa väggarna
  • Lägga in ny matta
  • Montera stommar
  • Dra nytt VA
  • Kakla + tapetsera
  • + all småskit, men det får komma eftersom
 
  • DSC00390_2 (Small).jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det låter precis som vår köksrenovering som drar igång på torsdag! kommer följa ert projekt med spänning! vad ska ni ha för något kök, vi har beställt IKEA lidingö. Ska ni riva väggen själva? vi har en byggfirma som kommer och river och sätter upp balken, resten ska vi försöka fixa själva, utom elen...
Lycka till!
 
Hejdu!

Valet stod mellan just Lidingö och Ädel, valet föll till slut på Ädel. Vad det gäller byggnationerna så skall jag göra det mesta själv, den enda assistans jag kommer att ha är just vid rivningen av väggen och monteringen av balken, han som skall hjälpa mig är en kompis som arbetar som snickare. Ca: 60cm av vänstra väggen kommer att vara kvar då det inuti den går värmeledningsrör till övervåningen. Totalt skall bort 230cm vägg som skall ersättas av 3st 45*145 som är noggrant limmade och skruvade.
 
Rivit lite till!

Jobbar natt i helgen, så man e lite mosig i skallen, blir inte så mycket. Har iaf rivit diskbänken, så att allt e klart då min snickare kommer på måndag em. för att assistera då väggrackarn skall bort. Nu e det till att tigga middag hos bekanta i veckan. Hoppas att jag skall ha så pass klart att mattan kan nästa helg.
 
  • diskbort.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dags för uppdatering!

Har av förklarliga skäl inte haft tid att häcka på nätet senaste veckan, har jobbat som en skållad råtta 7-22 hela veckan, men nu är det mesta gjort, nu har vi ett fungerande kök igen. Det som är kvar att göra är pillerjobbet.

  • Kakel
  • Tapeter
  • Diverse passbitar
  • Belysning
  • Salning runt fönster
  • Montera ett fönster(som ej kommit ännu)
  • Bygga liten låda ovanför fläkten
  • Medmera

Åsså lite obligatoriska bilder.... :)
 
  • före vägg.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • efter vägg.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • disk efter.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • spis efter.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det ser jättefint ut, himmel vad snabbt det gick! Vi har bara hunnit riva upp golvet och fräsa ur för elen i gamla matrummet, fast vi har ju gjort det på kvällar, inte varit lediga. Sen kommer inte köket förrän efter midsommar så man kan ju inte riva utr allt för snabbt..
Lycka till med resten, jag längtar tills vi har kommit så långt!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.