Nu pågår det husbyggen i området men det finns ett hus där det byggs privat och där finns ingen ställning alls.Bara nån stege för att komma till taket på nybygget.De jobbar runt 10 m upp i luften så min undran är,,får det vara så när det byggs privat?
 
Kranis skrev:
Nu pågår det husbyggen i området men det finns ett hus där det byggs privat och där finns ingen ställning alls.Bara nån stege för att komma till taket på nybygget.De jobbar runt 10 m upp i luften så min undran är,,får det vara så när det byggs privat?
Bygger man själv får man göra som man vill.

Som anställd får du knappt jobba från en stege. Över 2 meter så ska det vara sele osv
 
mmm trodde det var något sådant :) men det har ju kommit kopiöst mycket nya regler så man vart ju lite fundersam bara :) Arbetsmiljöverket kommer ju med nytt titt som tätt
 
Jag tycker även när man jobbar privat ska man kosta på sig en ställning, dels blir jobben fortare klara sen blir det oftast bättre utfört. Sen ska man ju inte glömma säkerhetsaspekten, det gör ont att ramla ner.
 
  • Gilla
MB77
  • Laddar…
Ja är det något man inte ska snåla på så är det väl ställning, otroligt mycket lättare när man har en riktig ställning, framför allt om man har typ Haki så man får med sig sågar med sågbord och alla andra verktyg man behöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.