Skall byta fasad och tilläggsisolera. Har anlitat en ställningsbyggare och de har förankrat ställningen med en stor skruv genom gammal panel in reglarna. Man måste givetvis ta lös förankringen när man jobbar, fast helst inte alla på en gång...

Min fundering är bara om jag på något magiskt vis kan undvika att lämna hål i den nya panelen efter att allt är klart? Hur gör man sånt här vanligtvis?
 
Dom kan staga ställningen. Men beror på hur stor den är.
 
När jag skrapade och målade vår fasad så tog jag loss locklisterna och skruvade in fästena för ställningen där dessa suttit, mellan panelbrädorna. Funkade fint.
 
BiFuel BiFuel skrev:
När jag skrapade och målade vår fasad så tog jag loss locklisterna och skruvade in fästena för ställningen där dessa suttit, mellan panelbrädorna. Funkade fint.
Smart, ska kolla på det.
 
C Craftboy skrev:
Smart, ska kolla på det.
Sitter i samma sits, men byter panel själv. Vi har i o f s ett enplanshus, men kan man inte bara vänta med att sätta panel just där infästningen sitter. Kan det bli 2-3 paneler per långsida?
 
C Craftboy skrev:
Smart, ska kolla på det.
Precis så jag tänkte i inlägget ovan!
 
Onsalakorven andr.ljung skrev:
Sitter i samma sits, men byter panel själv. Vi har i o f s ett enplanshus, men kan man inte bara vänta med att sätta panel just där infästningen sitter. Kan det bli 2-3 paneler per långsida?
Jo teoretiskt sett, men det är tre våningar högt och fästena sitter ganska högt så inte helt enkelt att lösa praktiskt.
 
Det blev så att vi fäste ställningen i väggen, fogade igen efter nedmontering och målade över hålen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.