Har länge letat efter fritidshus och kommit fram till att jag lika gärna kan bygga ett själv. Då mina byggkunskaper är minimala och budgeten likaså har jag funderat på att köpa en färdig byggsats. Problemet är att de jag googlar fram är rätt skrala till sin konstruktion. Skulle gärna vilja hitta en byggsats för en timmerstuga. Gärna 7-8 tums blocktimmer. Har ni några tips på försäljare?
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Är budgeten liten tror jag du får titta på byggsatser i vanligt lösvirke. Allting är relativt så klart, men ur egen erfarenhet. Jag var själv inne på timmerhus men insåg snabbt efter några offerter att det var väsentligt dyrare än vanliga byggsatser. Slutade med att jag byggde själv i lösvirke då byggsatserna var minst 50% dyrare.
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Kanske bosum kan vara något. Inte ett renodlat timmerstomme men med många av dess fördelar. Har tyvärr inga egna erfarenheter av det än.
 
P poppius skrev:
Har länge letat efter fritidshus och kommit fram till att jag lika gärna kan bygga ett själv. Då mina byggkunskaper är minimala och budgeten likaså har jag funderat på att köpa en färdig byggsats. Problemet är att de jag googlar fram är rätt skrala till sin konstruktion. Skulle gärna vilja hitta en byggsats för en timmerstuga. Gärna 7-8 tums blocktimmer. Har ni några tips på försäljare?
https://www.pioneerloghomesofbc.com/
Dom har fina hus!
Skämt åsido, hittar du nån som säljer grövre än 4-tums byggsatser så lär det bli betydligt dyrare än lösvirkesstuga.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.