Har nu gett upp chansen att få tag på exakt det jag behöver över disk. Istället söker jag nu om det finns någon typ av byggsats.

Ska "customizera" ett fönster, där ramen är tänkt att göras i alu profil. Själva glaset kan göras i acryl/plast, då jag inte har isoleringskrav.
Enligt bifogad skiss tänkte jag utgå från någon fyrkantig aluprofil, gärna formad som ett "b" så att själva glas/plastskivan har en skåra att vila mot.

Dessa skenor sågar jag till efter mått. För att sätta ihop dem o stärka dem i hörnorna, tänkte jag att man stoppar i L-formade järn.

Någon som har något förslag på tillverkare som erbjuder ett någorlunda rimligt paket (Eller något färdigt som man kan fixa till själv)?

Alufönster/panel -skräddarsytt

--------------------------------------------------------------------------------
Tänkte ha lite fönster/glaspanel (typ skbv) till uterummet, men har lite udda mått. Någon som vet en bra leverantör som låter en pussla ihop mått och bitar?

(Behöver ju även passbitar och sånt i rostfritt eller alu)
Uppkopplad

zniff
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till zniff
Skicka e-post till zniff
Hitta fler inlägg av zniff
Lägg till zniff på din kompislista

2007-10-01, 15:30 Citera | Rapportera | #2
Hampe
Junior medlem


Aktiv: sep 2006
52 inlägg Kanske...
http://www.aluline.nu/default.asp
...är nåt för dig
Nerkopplad

Hampe
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till Hampe
Hitta fler inlägg av Hampe
Lägg till Hampe på din kompislista

2007-10-02, 21:19 Citera | Rapportera | #3
maggan9
Fullvärdig medlem


Aktiv: feb 2007
118 inlägg Man kan måttbeställa från willabgarden har jag för mig.
Vi har besökt både skånska byggvaror och willabgardens utställningar och willabgarden hade enligt oss bättre produkter till ett lite högra pris så klart.
Nerkopplad

maggan9
Visa allmän profil
Skicka ett privat meddelande till maggan9
Skicka e-post till maggan9
Hitta fler inlägg av maggan9
Lägg till maggan9 på din kompislista

2007-10-02, 21:46 Citera | Rapportera | #4
svlcm
Nykomling


Aktiv: jul 2006
23 inlägg Santex är ju duktiga också. http://www.santex.se
/Leffe
 
  • Fönsterdörr.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Har nu inköpt en fin fönster dörr typ altanvägg. Denna ska användas vid lutande ingång till vedförråd (se skiss). Upphängningen sker i övre del, och huvuddelen av vikten av dörren kommer därmed ligga i nederkant. I syfte att primärt hålla fönstret uppe då det är öppet, samt även hjälpa till vid öppning, undrar jag var jag ska montera dragfjädrarna. Jag har två alternativ enligt skiss. Längden på fjädrarna (samma som för bakluckan på en bil, och samma funktion på dörren) kan fås mellan 300 och 750 mm. Är längre bättre? Ska jag montera fjädern längre ner, eller längre upp?
 
  • Fönster dörr upphängning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.