Hej, det är så att jag har en uppgift. Uppgiften är att jag ska göra en tidslinje när det kommer till byggprocess, min lärare vill att jag ska lägga till dessa ord i tidslinjen, har kollat igenom utbildningsmaterialet men jag hittar ingen info kring detta. Kan någon hjälpa mig?
  • Bygglov
  • Byggstart
  • Bas-P
  • Detaljplan
  • Bas-U
  • APD-plan
  • A-ritning
  • Slutbesiktning
  • Murare
  • Byggherre
Min lärare vill att jag ska lägga till dessa ord korrekt i tidslinjen
 
tommib
Vad tror du själv om ordningen? Kan du försöka resonera dig fram till rätt svar.

Inlärningsvärdet blir väldigt begränsat om du bara får ett svar skedmatat till dig...

Välkommen till forumet förresten.

Det är emot forumreglerna att dubbelposta samma fråga i flera olika delforum, bara så du vet.
 
  • Gilla
MetteKson
  • Laddar…
Som sagt utbildningsmaterialet jag har fått, hittar ingen information på hälften av dessa ord jag har skrivit in. Gått igenom varje kapitel, men hittar ingenting. Försökt få tag på min lärare men han är på semester.
 
tommib
De orden du hittar information om då? Vilken ordning ska de skrivas i? Har du provat att googla de olika sakerna?

Jag googlade t.ex. APD-plan eftersom det var för mig ett nytt begrepp och det kom direkt upp relevant information som hjälper till att förklara var i ordningen den passar in.
 
K
Tänker du igenom vad varje sak innebär borde det gå ganska lätt att sätta in allt i en ordning. Det är ju svårare med avstånden på tidslinjen..
 
Vill du ha mer info kring bygglov och vad som gäller den processen kan du hitta information på olika kommuners hemsidor. Du kan också hitta info kring detaljplan och ritningar där. Vissa kommuner är mer pedagogiska än andra så leta runt.
 
Åsa Lund
Gör själv ett förslag till svar så kan nog nån här hjälpa att "rätta". Tror dock ingen gör läxan åt dig
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.