Jag är snart klar med mitt uterum med isolerat golv på plint/torpargrund.Är det någon som vet vad jag kan lägga under trätrallen för att inte tex brödsmulor eller smuts ska komma ner i isoleringen. Om det råkar regna in genom en glömd skjutdörr är det ju bara plast som gäller? Jag har ca 17 cm lösull på en trossbotteskiva. Trätrallen skruvar jag kloss intill varandra så att jag slipper onödiga springor.

Pelled^_^b
 
B
du har trall på isolerat bjälklag ?
 
Ja!
 
B
oki doki. du kommer säkerligen ha problem fukt där fast du lägger plast.
jag skulle rekommenderar att du inte har det så. du kan nota springerna sedan. men göra så där är inget att rekommendera
 
OK, är det bättre med en textilduk (eller vad det heter), så att isolering och smulor inte åker ner i eventuella springor i trallen?
 
Har själv planerat att bygga uterum i sommar, på isolerat träbjälklag, och vill ha spontat trägolv istället för trall. Hur gör man då? Kan man ställa glasprofilerna på trägolvet, eller bör de stå på en impregnerad syll av något slag? Sätter man plåtbleck för att skydda kanten/syllen? Att först slå trall och sätta uterummet på, och sedan lägga trägolv inuti känns lite overkill. Eller?
 
B
du kan sätta en syll av tryckt. sedan ha profilerna på det. blir stabil grund för fönstren. gärna ett plåtbleck sedan.
 
Tack för svar, Byggare Henke, och sorry AmatörPelle att jag snodde tråden :)
 
Ingen fara jessicai...Men hur menar du henke att jag ska göra? Nota trätrall vet jag inte om jag vill ge mig på.
 
Tryckade syllar som utsätts för fukt börjar lukt illa efter ett antal år,
välkänt problem i "halv-gamla" hus...
 
B
på något sätt måste du ju skydda isolering mot fukt.

på grund av fukten ska hon ha en plåt över trallen också. sen brukar djur ogärna äta av tryckt virke. det händer men inte ofta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.