Är det någon som har en sådan eller erfarehet av kvalite'n på deras ytterdörrar? Är intresserad av en sådan med halvmånefönster..
deras friggebodsdörrar ger jag inte mycket för, har en sådan och den är krokig som en banan och går knappt att öppna beroende på årstid.
Men det kanske är samma med allt billigt rappel?

/Johan
 
Jag har monterar några av Byggmax dörrar och de har fungerat helt till belåtenhet.
 
Det låter ju bra, framkommer inte nåt alldeles i hästväg dåligt så får det bli att åka och köpa en dörr då:)
 
Har monterat en ytterdörr och en förrådsdörr,det var inga problem.

Förrådsdörren är som ny,har inte slagit sig monterade den för 3år sen.
Var väldigt noggrann när jag målade den,vet inte om det kan spela nån roll.
 
Vi har sedan ett år tillbaka en Blidö som fungerar utan anmärkning.
 
Om jag inte har fel så kan du söka på Nätet om Billiga Ytterdörrar. Har för mig att det finns nån test eller bilder på hur dom ser ut eller va efter ett tag.
 
Jag har en Dellen monterad 2004 och jag har inget att anmärka på.
Lite färgsläpp vid spröjsen har kommit nu, det är allt.
 
Enda jag kan komma på att gnälla om på vår Byggmax-dörr är att infattningen av glaset är skitful. Men det syntes ju redan när jag köpte dörren, och är inget som stör mig. Har suttit monterad drygt ett år nu.
 
P
Har en Byggmax dörr som jag monterade in 2007 och är inte helt nöjd med den. Klen karm som var svår att justera in samt att den sväller och kärvar så fort det är fuktigt ute trots att den sitter helt väderskyddad (regnar aldrig på den om det inte blåser kraftigt) Tror att den heter Dalarö, vit med halvmånefönster. Köpte nyligen en Beijer dörr av deras eget budget modell till källaren för ungefär samma pengar och den känns hittils som ett bättre köp.

Edit: Bjursåker heter den.
http://www.byggahus.se/forum/fonster-dorrar/68062-nagon-som-kopt-byggmax-dorr.html
 
Har monterat ett par och karmen är som Peter_K skrev för klen, det är milt sagt ett "X¤%&@" att få det bra.
Det tar mycket längre tid än en dörr från t ex Swedoor som nästan monterar sig själv.
Tittar man just på karmen så ser man skillnaden tydligt.

/Kent
 
tack för era åsikter och omdömen, nu ha man lite på fötterna iaf:)
 
P
Kan ju vara så att dörrarna har blivit bättre då min verkar vara en utgången modell.
 
Satte en BM för 3-4 år sedan. Lite klen karm och tröskel men funkar perfekt. Köpte i dagarna en till till källaren, inga problem med montering där heller.
Vill påstå att tröskeln inte är ngn höjdare, men annars helt ok. Helt klart värd priset.


---
I am here: http://tapatalk.com/map.php?3iueb4
 
Satte in en byggmaxdörr för 2.5 år sedan, färgen på spröjsen börja flagna efter mindre än ett år.
Den har också spruckit lite vid gånggärnen, mellan ytterbeklädnaden och stommen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.